گزارش/لبخند گردشگران در جشنواره تابستانی کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26715
ساعت 11:58 جمعه 25 مرداد 1392
هنگامی که قدم بر روی پلکان هواپیما در فرودگاه کیش در این فصل سال می گذاریم؛ هرم گرما با شتاب به سویت می آید و آن گاه است که می فهمی به مروارید خلیج فارس سفر کرده ای.
بعد از سوار شدن در اتوبوس فرودگاه و ورود به سالن ترانزیت متوجه برخی تغییرات در این سالن می شویم. بخش بزرگی از سالن را از دیگر قسمت ها مجزا کرده اند و مشغول تعمیرات هستند. با پرس و جو می فهمیم که مشغول توسعه این سالن ورودی هستند.

توسعه و ارتقاء بارانداز ترمینال ورودی فرودگاه کیش، افزایش یک دستگاه تسمه نقاله جدید و بهسازی دستگاه های قبلی با هدف افزایش ظرفیت تحویل بار مسافر تا 3 برابر و امکان تحویل بار به مسافران سه پرواز ورودی به طور همزمان، بخشی از طرح های عمرانی ئر دسن احداث در سومین فرودگاه پر تردد کشور است. 
فرودگاهی که در ایام جشنواره تابستانی کیش بیش از پیش شاهد حضور گردشگران و علاقمندان به این جزیره است.
شانزدهمین جشنواره تابستانی کیش با 70 شب برنامه شاد و متنوع میزبان گردشگران است. این جشنواره از ششم تیرماه آغاز شد و تا 21 شهریور ادامه خواهد داشت. البته در ایام سوگواری و شب های قدر این جشنواره به مدت 10 شب تعطیل است و با پایان یافتن این شب ها کار خود را از سر خواهد گرفت.
گردشگران حرفه ای به کیش می دانند شب های کیش بسیار پر تردد تر از روزهای جزیره به سبب گرما است. بر همین اساس برنامه های جشنواره معمولا در ساعات پایانی روز انجام می شود.
وقتی که به سمت تالار شهر حرکت می کنیم صف طویلی را مشاهده می کنیم که در انتظار خرید بلیط و ورود به سالن شهر هستند.
گردشگران از مراکزی که سازمان منطقه آزاد کیش از قبل اعلام کرده است خرید کرده اند و هر فروشگاهی بسته به میزان خرید مردم به آنان کارتهای شرکت در قرعه کشی می دهند که ممکن است آنان را صاحب یک خودرو کند تا با بختی بلند جزیره را ترک کنند.
با هماهنگی روابط عمومی سازمان وارد سالن می شویم. سالن مملو از جمعیت است. پرسنل حراست و مدیران جشنواره در تکاپو هستند تا روند اجرای جشن به صورت منظم برگزار شود. یک سن بزرگ برای سالن تعبیه شده که تقریباً تا میان جمعیت می توان هنرمندان و مجریان رفت و آمد کنند.
برنامه متنوع از قبیل حضور خوانندگان پاپ، نمایش طنز، تقلید صدا و آتش بازی در اسکله تفریحی کیش در کنار قرعه کشی یک دستگاه خودرو از جمله جذابیت های هر شب این جشنواره است.
خوشبختانه جزیره کیش در مسیر توسعه است و به سمت افق های پیش رو در حرکت است. این جمله را مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش می گوید. علیرضا عامری پا به پای دیگر مدیران جشنواره، موارد اجرایی را پیگیری می کمد و با بیسیم مواردی را به برگزار کنندگان متذکر می شود.
وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت در جزیره کیش می داند و تأکید می کند تمام تلاش خود را می کنیم تا هر دوره جشنواره نسبت به دوره های قبل از جذابیت بیشتری برای مخاطبان برخوردار باشد.
وی معتقد است هم وطنان ایرانی شایسته بهترین ها هستند و می گوید: برنامه ریزی برای شانزدهمین جشنواره تابستانی با تکیه بر تجارب پیش کسوتان و بهره گیری از نقاط قوت جشنواره های قبل بوده و برنامه های امسال متنوع تر و متناسب با نیاز مخاطبان در تمامی گروه های سنی است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد ساکنان و گردشگران امسال نیز همانند دوره های قبل با بیان نظرها و پیشنهادات خود مسؤولان جشنواره را در هرچه پربار تر شدن شانزدهمین دوره جشنواره یاری کنند.
وی همچنین از تعامل بسیار خوب بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و ساکنان خونگرم جزیره کیش و همکاری آنها با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و ادارات تابعه در جهت عمران و آبادانی این جزیره زیبا و برپایی هر چه با شکوه تر جشنواره های تابستانی تقدیر کرد.
ناصر قاسمی نیا نیز که یکی از فعال ترین مدیران این جشنواره است اهداف برگزاری این جشنواره را این گونه شرح می دهد: جشنواره تابستانی کیش شانزدهمین گام خود را از پنجم تیر ماه آغاز کرد. پر کردن اوقات فراغت گردشگران، استفاده از تمامی ظرفیت های منطقه در تمام فصول سال و فعال کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی در فصل تابستان از جمله سیاست های سازمان منطقه آزاد کیش در این جشنواره است. تمامی هزینه های این جشنواره توسط بخش خصوصی پرداخت شده و سازمان منطقه آزاد کیش در هزینه های برگزاری جشنوراه نقشی ندارد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم چنین در خصوص فعالیت های ستاد دائمی جشنواره و مناسبت های کیش گفت: این ستاد از سال 1390 فعالیت خود را با تمرکز بر فعالیت های مناسبتی در ایام سال در کیش آغاز به کار کرد و تاکنون برنامه های بسیاری را در کیش برنامه ریزی و اجرا کرده است.
وی تدوین یک جدول زمان بندی برای جشنواره ها و برنامه ها را در کیش یک نیاز اساسی در برنامه ریزی های ستاد دائمی دانست و به برنامه ریزی شانزدهمین جشنواره تابستانی اشاره کرد و افزود: این جشنواره قرار بوداز 30 خرداد ماه کار خود را آغاز کند که با توجه به حساسیت موضوع، تاکید مدیرعامل سازمان بر اجرای با کیفیت تمامی برنامه ها و سیاست ها، ارتقاء کیفیت مراحل فنی و متفاوت با سال های گذشته موجب شد تا چند روز تأخیر در برپایی جشنواره داشته باشیم.
قاسمی نیا استفاده از تجربیات دوره های گذشته و رفع اشکالات و نواقص دوره های قبلی یکی از رموز موفقیت دوره شانزدهم جشنواره دانست و تصریح کرد: تغییر در برنامه ها و محتوای آن ها، استفاده از هنرمندان مطرح کشور و تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح کشور موجب شد تا این دوره از جشنواره با استقبال گسترده تری مواجه شود.
افزایش مسیرهای پروازی، اجرای برنامه ها برای تمام سنین، استقبال از گردشگران در بدو ورود به جزیره و جنگ های مختلف در سرتاسر جزیره از جمله برنامه های جشنواره است که بنا بر پیش بینی های قاسمی نیا مزیران افزایش گردشگر در دوره فعلی 20 درصد از سال قبل بیشتر خواهد بود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، رضایت مندی گردشگران را یک اصل مهم می داند و تأکید می کند تمامی طرح ها و برنامه ها برای این اتست تا گردشگران از اقامت در کیش راضی باشند.
وی در خصوص نوروز امسال در کیش گفت: رشد قابل ملاحظه ای در پذیرش گردشگر در نوروز امسال داشتیم و تعداد گردشگران دریایی که با خودرو به کیش آمدند بسیار چشمگیر بود. برنامه های پروازی افزایش داشت و واحدهای اقامتی تمام ظرفیت های خود را در اختیار گردشگران قرار دادند.
قاسمی نیا هم چنین گفت تا پایان سال 2 هتل در کیش مورد بهره برداری قرار می گیرد و سرمایه گذاری برای ساخت 35 هتل با سرمایه ای نزدیک به هزار میلیارد تومان در حال انجام است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا کیش می تواند تمام توقعات یک گردشگر را برآورده کند می گوید: تمام تلاش سازمان منطقه آزاد کیش بر همین اصل استوار است و فکر می کنم با توجه به به امکاناتی که در کیش وجود دارد این توقع تا حد زیادی برآورده می شود.
بعد از گفت و گو با آقای قاسمی نیا به میان مردم می رویم که در انتظار قرعه کشی خودرو هستند. لحظات حساسی که تمامی کیشوندان و گردشگران به صورت ایستاده مراحل قرعه کشی را دنبال می کنند.
چهار شماره از سوی رایانه ای که کار قرعه کشی را انجام می دهد اعلام می شود و دارنده کارت قرعه کشی بعد از مسجل شدن هویت خود به روی سن می رود. در شبی که در تالار شهر حضور داشتیم در نهایت یک کشیوند سالخورده که نگهبان یکی از مراکز تجاری کیش بود برنده خودرو شد که بر اساس صحبتی که با سایر کشیوندان در سالن داشتیم بسیار خوشحال بودند که این کیشوند برنده خودرو شده است.
لازم به ذكر است ساكنان جزيره كيش مي توانند هر دوشنبه با همراه داشتن كارت كيشوندي از ساعت 14 تا 22 براي ثبت كارت و شركت در قرعه كشي خودرو و ديگر جوايز جشنواره به تالار شهر مراجعه كنند.
همچنین ایرج شرف زاده مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش درباره تعداد کیشوندان و گردشگران در تالار شهر گفت: به طور میانگین هر شب 5 هزار نفر در این جشن شبانه حضور می یابند که در مقایسه با میزان کل جمعیت کیش، یک چهارم جمعیت جزیره در این مراسم حضور مستمر دارند.
اما تا پایان روز بیستم جشنواره،؛ 61 هزار گردشگر به كيش سفر کردند که این آمار با توجه به تاریه تهیه گزارش ما افزایش خواهد داشت. این میزان گردشگر با يك هزار و 64 پرواز به كيش رفت و آمد كردند.
اين تعداد گردشگر با 532 پرواز ورودي و532 پرواز خروجي در مسير رفت و برگشت كيش به ديگر شهرهاي كشورمان رفت و آمد داشتند.
همچنين در بخش پروازهاي بين المللي بيش از 7 هزار نفر در 20 روز نخست جشنواره تابستاني كيش از طريق 114 پرواز ورودي و خروجي به جزيره كيش سفر كردند.پ
درحال حاضر روزانه 10 پرواز خارجي و 70 پروازداخلي در مسير شهرهاي مختلف كشورمان و جزيره كيش در فرودگاه بين المللي كيش تردد مي كنند.

شناسه خبری: 26715

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو