كيش تبديل به مهم ترين مقصد گردشگري كشور شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26655
ساعت 15:59 شنبه 12 مرداد 1392
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت:مهم ترين رخداد اقتصادي كيش، تبديل شدن اين جزيره زيبا به يكي از مهمترين مقاصد گردشگري كشور است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عليرضا عامري با اشاره به سابقه تاريخي اين جزيره واقع در خليج فارس در دوران شكوفايي اقتصاد دريايي درغياب نفت اظهار كرد: تلاش هاي صورت گرفته در كيش به عنوان نخستين منطقه آزاد تجاري اقتصادي ايران در سال هاي اخير، معطوف به ارتقاي جايگاه جهاني و بين المللي اين جزيره در معادلات اقتصادي بوده است.
وي ادامه داد: مردم و دولت با نگاه به افق و چشم انداز توسعه كشور در اين مسير گام برداشته اند و همچنان پيش مي روند.|
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بيان كرد: جزيره كيش در سال هاي گذشته با وجود حساسيت سياسي منطقه خليج فارس و با وجود مشكلات فراوان، تحولات بزرگي را به لحاظ عمران و آباداني و توسعه اقتصادي تجربه كرده است.
عامري مهمترين رخداد اقتصادي كيش را تبديل شدن اين جزيره زيبا به يكي از مهمترين مقاصد گردشگري كشور و جذب سالانه بيش از يك و نيم ميليون گردشگر داخلي و خارجي برشمرد.
عامري با تأكيد بر فراهم سازي زير ساخت هاي مناسب در بخش هاي مختلف كيش و كمك سازمان منطقه آزاد كيش در رفع موانع سرمايه گذاري و بهره برداري مراكز اقامتي و پذيرايي، از ساخت 21 هتل در اين منطقه خبرداد و افزود: كيش با توجه به شرايط خاص خود در منطقه، بهترین ظرفیت های گردشگري، اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور را دارا است.
وي خاطر نشان كرد: اجرای طرح های بزرگ تفریحی مانند پارك آبی، بهره برداری از حدود 12 هزار تخت اقامتی در 43 هتل، مجموعه دلفیناریوم كیش و كاریز كه در خاورمیانه بی نظیر هستند، مراكز تفریحی بزرگ به همراه مراكز خرید متعدد، كیش را به جایگاهی به مراتب بالاتر از ديروز در اقتصاد رسانده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش افزود: توسعه بندر تجاری كیش و لایروبی فاز اول حوضچه آن با ظرفیت پهلوگیری شناورهای 12 هزار تن، ساخت پایانه بزرگ مسافربری دریایی و ارتقای كیفیت خدمات تخلیه و بارگیری در بندرگاه تجاری كیش، اجرای عملیات لایروبی بندر پشتیبانی چارك و توسعه بهره برداری از بندر خصوصی آفتاب در سرزمین اصلی و بهره برداری از اسكله و موج شكن هندورابی از جمله اقداماتي است كه در راستای شكوفایی بیش از پیش كیش انجام شده است.
عامری تأكيد كرد: بهره برداری از اسكله صیادی و تاسیسات آن، احداث بازار ماهی، اجرای بیش از80 درصد پروژه جمع آوری فاضلاب و ساخت تصفیه خانه فاضلاب، توسعه خطوط آب و برق و ساخت پست های جدید توزیع برق و بهره برداری از آب شیرین كن دو هزار و 500 متر مكعبی جدید را از ديگر اقداماتي دانست كه در راستاي توسعه همه جانبه كيش انجام شده است.
وي با بيان اين كه چشم انداز زیبای كیش و تبدیل این جزیره به مقصد مهم گردشگری كشور مدیون همدلی، همت والا و تلاش گسترده بخش خصوصي و دولتي است اظهار داشت: تسریع در فرآیند آبادانی كیش مبتنی بر طرح جامع این منطقه سبب شده است ظرف دو سال گذشته پروژه های مهم و تاثیر گذاری به بهره برداری برسند كه استقبال پرشور سرمایه گذاران و ورود سرمایه ها به كيش را در پي داشته است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو