برپایی دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26627
ساعت 10:29 يکشنبه 6 مرداد 1392
چهل نفر در دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی که از 24 تیر ماه به همت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد برپا شده است، آموزش می بینند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این خبر، گفت: دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی یا به بیان دیگر مدیر فنی بند ب با هدف تربیت نیروی متخصص برای نخستین بار در قشم و با حضور 40 نفر برگزار می شود که از این تعداد 30 تن، از نیروهای شاغل در دفاتر خدمات مسافرتی قشم هستند.
امینی افزود: در این دوره 45 روزه که با همکاری شرکت تعاونی آموزشی خدمات جهانگردی آرموس بندرعباس در حال برگزاری است، شرکت کنندگان در کلاس های شناخت صنعت گردشگری، آشنایی با میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری، عملیات و برنامه ریزی سفر، بازاریابی و فروش در دفاتر خدمات مسافرتی، زبان انگلیسی تخصصی، آشنایی با قوانین و مقررات مسافرت های هوایی و صدور بلیت، الگوهای رفتاری گردشگری و مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری حاضر می شوند.
وی در توضیح نقش و وظایف مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی گفت: کار مدیر فنی کاری تخصصی و مشتمل بر طراحی بسته گردشگری مبتنی بر مسیر جاذبه های موجود و عرضه آن با بهترین قیمت تمام شده برای جذب هر چه بیشتر مشتریان است.
این مقام مسئول اضافه کرد: مدیر فنی همچنین از طریق برقراری ارتباط با دیگر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، تور را می فروشد و می تواند کارگزار آژانس های مادر باشد.
امینی یادآور شد: از آن جا که 24 دفتر خدمات مسافرتی قشم تاکنون فاقد مدیر فنی بوده اند و نیروهای حاضر، واجد همه شرایط لازم برای مدیریت فنی، یعنی دارا بودن مدرک کارشناسی، تسلط بر یک زبان بیگانه و سابقه پنج ساله کار همراه با بیمه در آژانس نیستند، با جلب موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سابقه کار را جایگزین مدرک تحصیلی کرده ایم تا معضل نبود مدیر فنی در این دفاتر برطرف شود.
وی با اشاره به لزوم حضور مدیر فنی در آژانس به عنوان یکی از نکات مورد بازبینی از سوی مدیریت گردشگری، تصریح کرد: پس از پایان دوره، طبق آیین نامه کشوری دفاتر خدمات مسافرتی، تمامی آموزش دیدگان موظف به بر عهده گرفتن مسوولیت همه ی امور تخصصی و حضور در دفتر در زمان غیاب مدیرعامل خواهند بود.
فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با برخورداری از مجوزهای سه گانه ای امکان پذیر است که نخستین آن ها، موسوم به بند الف، به صدور بلیت هواپیما و قطار با مجوز سازمان هواپیمایی و راه آهن اختصاص دارد، بند ب مختص برگزاری تور با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بند پ منحصر به اجرای تورهای زیارتی است.

شناسه خبری: 26627

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو