مشارکت جوامع روستایی در مدیریت ژئو پارک جهانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26571
ساعت 12:00 شنبه 22 تير 1392
به منظور تحقق توسعه پایدار در منطقه، در چارچوب پروژه های(Small Grant Program) سازمان ملل، نسبت به بهره گیری از روستاییان جزیره در مدیریت مشارکتی ژئو پارک جهانی قشم اقدام می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تأکید بر اهمیت این پروژه، اظهار کرد: این طرح به منظور توسعه صنایع دستی و توانمندسازی جوامع محلی به ویژه بانوان روستایی، کمک به رونق اقتصادی این جوامع، تولید صنایع دستی با تکیه بر دانش و هنر بومی و بازار پسند بودن محصولات با توجه به نیازمندی های محلی، ملی و بین المللی اجرایی می شود.
حجت الاسلام ملانوری، کیفیت صنایع دستی با استفاده از تجربه های سایر ژئو پارک ها را از دیگر اهداف این پروژه خواند و افزود: هم اکنون ژئو پارک قشم موضوع تولید صنایع دستی محلی قرار گرفته است و علاوه بر بازاریابی برای محصولات تولید شده در تارنمای ژئو پارک قشم، این آثار در محل های مورد بازدید گردشگران و حتی نمایشگاه های خارج از جزیره نیز عرضه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، تجربه های روستاهای موفق قشم در امر تولید صنایع دستی، بر اساس پتانسیل های موجود در هر روستا و با تشکیل صندوق و سازمان محلی به بخش غربی جزیره انتقال خواهد یافت.
پروژه جلب مشارکت جوامع روستایی در مدیریت ژئوپارک جهانی قشم که از سوی طرح SGP سازمان ملل متحد نیز حمایت می شود، از اردیبهشت سال جاری با حضور کارشناسان ژئوپارک و صنایع دستی در روستاهای درکو، چاهوی شرقی، باسعیدو و دوربنی آغاز شد و ۱۴ ماه به طول می انجامد.

شناسه خبری: 26571

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو