گزارش منطقه آزاد کیش از روند برگزاری جشنواره های تابستانی در نماز جمعه کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26523
ساعت 22:52 جمعه 14 تير 1392
نماینده سازمان منطقه آزاد کیش در ارایه گزارشی از روند برگزاری و هزینه های جشنواره های اخیر تابستانی به مردم این جزیره از تریبون نماز جمعه گفت: این جشنواره ها که اکنون بخش خصوصی تامین هزینه های آن را برعهده گرفته است، تاثیر مثبتی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و رونق اقتصاد شهروندان کیش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مجید بزمون در جمع نمازگزاران جمعه شهر کیش افزود: همانگونه که مدیرعامل منطقه آزاد کیش تاکید داشته است، نمی گوییم که ۱۰۰ درصد برنامه های جشنواره به درستی صورت گرفته است بلکه معتقدیم ممکن است برنامه ها با ایرادهایی نیز همراه باشند که در این زمینه این سازمان گوش شنوایی در شنیدن انتقادها و پیشنهادها و اعمال اصلاحات لازم در برنامه ها دارد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد کیش که به نمایندگی از این سازمان و در استقبال از سخنان جمعه گذشته امام جمعه کیش در زمینه لزوم شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای جشنواره های تابستانی برای مردم سخن می گفت، اظهار کرد: تامین همه هزینه های شانزدهمین دوره جشنواره تابستانی را بخش خصوصی تقبل کرده است.
وی درباره جشنواره های چهاردهم و پانزدهم تابستانی که در دوره مدیریت کنونی سازمان منطقه آزاد کیش در سال های ۹۰ و ۹۱ برگزار شدند نیز گفت: بخش اصلی هزینه های جشنواره تابستانی چهاردهم و همه هزینه های جشنواره پانزدهم را بخش خصوصی و حامیان مالی جشنواره پرداختند.
بزمون یادآوری کرد که قبل از جشنواره چهاردهم، این جشنواره ستاد منظم و یکپارچه ای در زمینه هدایت، برنامه ریزی و نظارت بر برنامه ها نداشت و بخش اصلی هزینه ها بر دوش سازمان منطقه آزاد کیش بود.
نماینده سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در جشنواره شانزدهم برنامه هایی نظیر کنسرت های شبانه حتی برای شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش درآمدزایی نیز دارد و هزینه اجاره سالن از اجراکننده برنامه گرفته می شود و در راستای هزینه های جاری آن شرکت و خدمات رسانی به شهروندان جزیره هزینه خواهد شد.
بزمون اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های جانبی در جشنواره تابستانی محل حصول درآمد خوبی برای سرپرستان خانوار در کیش بوده است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: در جشنواره های تابستانی چهاردهم و شانزدهم در اوج گرمای کیش در سال های ۹۰ و ۹۱، ۶۰۰ هزار مسافر در جشنواره شرکت کردند که آثار مثبتی در شکوفا شدن ظرفیت های جزیره کیش داشته است.
وی ادامه داد: بنا بر اعلام جامعه هتلداران کیش، میانگین میزان اتاق های میزبان مسافر در هتل ها و مراکز اقامتی کیش در طول دو جشنواره تابستانی گذشته ۶۲ درصد بوده است و حال آن که در فصل تابستان و در ایام غیرجشنواره این رقم ممکن است کمتر از ۴۰ یا ۵۰ درصد باشد.
بزمون با بیان این که برپایی جشنواره های تابستانی کیش تاثیر زیادی در جذب سرمایه ها در این جزیره داشته است، گفت: اکنون ۳۰ هتل در حال ساخت یا در حال طی مراحل جواز ساخت در کیش وجود دارد که اگر به طور میانگین ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت هر هتل نیاز باشد، ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این جزیره را نشان می دهد.
نماینده سازمان منطقه آزاد کیش در ارایه گزارشی از روند جشنواره های تابستانی به مردم این جزیره در ادامه گفت: بخش هایی نظیر تاکسیرانی و مینی بوسرانی و مراکز خدماتی رفاهی در گزارش هایی به این سازمان از افزایش درآمدی خود در ایام جشنواره به میزان ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سایر ایام سال خبر داده اند.
وی درباره نحوه انتخاب محتوای برنامه های جشنواره از سوی ستاد دائمی مناسبت ها و جشنواره های کیش اظهار کرد: اصل اجرای برنامه ها با پیمانکاران بخش خصوصی است و این ستاد از میان برنامه های پیشنهادی، برنامه هایی که از ابعاد اجتماعی، فرهنگی و از نظر ایجاد شور و نشاط پربارتر و بتواند گردشگر بیشتری را جذب کند انتخاب و قرارداد همکاری منعقد می کند.
بزمون با بیان این که برنامه های اجرا شده در جشنواره های تابستانی و نوروزی و امنیت خاطر خانواده ها در این برنامه ها در جزیره کیش عاملی در کاستن از سفرهای خانواده های ایرانی به خارج کشور بوده است، گفت: در این برنامه ها رعایت شئونات و امنیت و آسایش خاطر خانواده ها به طور ویژه مدنظر است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد کیش در بخش پایانی این گزارش تاکید کرد که برگزار کنندگان جشنواره تابستانی که مجموعه ای گسترده از اقدامات و با پوشش کل جزیره کیش را طرح ریزی کرده اند همواره پذیرای انتقادها به منظور اصلاح برنامه ها به شکل مطلوب هستند.
وی تصریح کرد: بر این باور هستیم که فعالیت های گسترده نقاط ضعفی را نیز خواهند داشت که با پیشنهادهای اصلاحی در راستای رفع آن ها گام برداشته خواهد شد.
جزیره کیش سال جاری برای شانزدهمین سال میزبان جشنواره تابستانی است که با هدف جذب گردشگر در فصل گرم تابستان برپا می شود.
بنا بر اعلام ستاد دائمی مناسبت ها و جشنواره های کیش، شانزدهمین جشنواره تابستانی کیش در سال جاری به مدت ۷۰ روز در دو دوره زمانی پنجم تیرماه تا سوم مرداد و ۱۳ مرداد تا ۲۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.
برنامه های شاد جشنواره در ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و شب های قدر به مدت ده روز متوقف می شود.

شناسه خبری: 26523

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو