آغاز جشنواره تابستانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26418
ساعت 14:44 دوشنبه 27 خرداد 1392
دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفرهای منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره تابستانی قشم در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی با بیان این که جشنواره تابستانی قشم از روز اول تیر آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه می یابد، گفت: فرخندگی  این رویداد از آن رو است که با ماه مبارک رمضان هم زمان می شود و رنگ و بوی معنوی و مذهبی بیشتری دارد و گذشته از این، در طول روزهای برگزاری جشنواره، در کنار معرفی جاذبه ها و توانمندی های جزیره زیبای قشم، برنامه های فرهنگی و هنری گوناگونی مانند کنسرت های موسیقی و مسابقات به اجرا در می آید.
امینی ضمن برشمردن اهداف ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم، عنوان کرد: با توجه به دائمی بودن فعالیت های ستاد، با اندیشیدن تمهیدات و ایجاد محرک هایی برای سفر در گرم ترین فصل سال، از جمله کاهش بهای اقامت گاه ها تا 50 درصد، آسان کردن سفر با خطوط هوایی و مجاب کردن واحدهای بازرگانی و تجاری به در نظر گرفتن تخفیف های لازم، مسافرانی را از همه شهرهای کشور به سفر به قشم ترغیب می کنیم.
وی افزود: جاذبه های گردشگری قشم محدود به شهر قشم نیستند و سراسر خاک جزیره از کرانه های شرقی تا دورترین کرانه های غربی از دیدنی های بسیاری نظیر ژئوپارک و بناهای تاریخی برخوردار است.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: روستاهای جزیره نیز قابلیت های بالقوه ای دارند که نخستین آن ها مهمان نوازی روستایی ها است و علاوه بر این بازارچه ها و فروشگاه های صنایع دستی ما در نقاطی مانند طبل، سهیلی، برکه خلف و هنگام، ساخته های دستان هنرمند روستاییان قشم را به گردشگران عرضه می کنند.
امینی، اقامتگاه های روستایی را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قشم دانست و گفت: با بررسی توانایی ها و قابلیت ها و بازدید از خانه های افراد بومی، رفع نواقص و اختصاص اتاق هایی به مهمانان، به آن ها مجوز می دهیم و حتی در کتابچه هایی به معرفی این اقامتگاه ها می پردازیم.
وی با اشاره به تفریحات آبی به عنوان بخش مهمی از برنامه های در نظر گرفته شده برای جشنواره تابستانی اضافه کرد: کشتی های تفریحی با برنامه هایی مانند اجرای موسیقی زنده و مسابقه، باشگاه های غواصی با تفریحات گوناگونی مثل جت اسکی و شنا، و گشت های دریایی تعاونی های فعال در روستاهای شیب دراز، طبل، سهیلی و کندالو لحظات خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان خواهند آورد.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم تصریح کرد: بازدیدها و نظارت هایی که بر کار مراکز تفریحی، اقامتی، گردشگری و رستوران ها از پیش از تعطیلات نوروز آغاز شده بود، در چارچوب برنامه های این ستاد هم چنان در جریان است و همه افراد دخیل در خدمت رسانی به گردشگران، از جمله دارندگان واحدهای اقامتی و خدمات مسافرتی، راهنمایان، تاکسی داران و قایق داران آموزش های لازم را دیده اند.

شناسه خبری: 26418

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو