سامانه صدور حواله الکترونیکی به منظور هماهنگی بین بندر، گمرک و پایانه و افزایش رضایتمندی ارباب جوع از جمله رانندگان کامیون ها به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اجرایی شد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر افزود: این اداره کل سال گذشته به منظور توسعه کسب و کار الکترونیک، نسبت به ایجاد لینک ارتباطی خود با گمرک و پایانه از طریق 16 کیلومتر فیبر نوری اقدام کرد و اینک در ابتدای سالی که به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده، سامانه مذکور نصب، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
ابراهیم ایدنی در ادامه بیان داشت: در این سامانه اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت های مستقر در پایانه حمل و نقل وارد و به صورت Online توسط اداره گارد و انتظامات جهت کنترل تردد کامیون ها استفاده می شود.
وی همچنین افزود: پیاده سازی این سامانه که به منظور تبادل الکترونیکی اسناد میان این اداره کل،گمرک وپایانه حمل و نقل طراحی گردیده، سبب شده تا علاوه بر مکانیزه نمودن فرآیندهای درب ورود و خروج کامیون رو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیون های ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در درب های عملیاتی و روان سازی عبور کامیون ها شود.
نصب وراه اندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیر ساخت های ICT بوده است که موجب تسریع وتسهیل کار رانندگان وافزایش رضایت آنها شده است.