تا پایان 15 فروردین/ بیش از 250 هزار گردشگر از منطقه آزاد ماکو دیدن کردند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25898
ساعت 22:48 پنج‌شنبه 15 فروردين 1392
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از بازدید 250 هزار گردشگر از این منطقه تا 15 فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسدالله علیزاده افزود: همزمان با فرا رسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت، سازمان منطقه آزاد ماکو با مشارکت دستگاه های اجرایی منطقه، در ستاد استقبال از نوروز از نیمه دوم اسفند ماه 1391 با استقرار کمپ های راهنمای مسافران در مبادی شهرستان ماکو و ایجاد هماهنگی جهت اسکان گردشگران نوروزی اقدامات چشمگیری را لحاظ داشته است.
این مقام مسئول ادامه داد: در کنار تشکیل ستاد ویژه نوروزی منطقه آزاد ماکو، برگزاری جشن نوروز، نمایشگاه صنایع دستی، عکس، فرهنگ عشایری منطقه، گل و گیاه، مسابقه و برنامه های مفرح فرهنگی و هنری از اهم اقداماتی بوده که توسط این سازمان به عمل آمده و بازتاب خوب و مثبتی را نیز در منطقه به همراه داشت.
اسکان و اقامت گردشگران نوروزی در کمپ های ویژه مسافرتی، هتل ها، مهمان سراهای مسافرتی، نظارت و کنترل امکانات و تجهیزات اولیه اقامتی و رفاهی، بهداشت و درمان و بازدید مستمر از محل های اقامتی مسافران توسط عوامل اجرایی از اولویت اقدامات صورت گرفته بوده است.
علیزاده با اشاره به تبدیل شدن شهرستان ماکو بعنوان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی تصریح کرد : نام منطقه آزاد به خودی خود اشتیاق سفر به این شهرستان را بر انگیخته، که یکی از دلایل افزایش سفرهای نوروزی به منطقه همین است که استفاده از ظرفیت های منطقه در بحث گردشگری با توجه به وجود پتانسیل های فوق العاده، زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم ساخته و سازمان منطقه آزاد نیز حمایت های لازم را به عمل می آورد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو یادآور شد: کوه ، صخره ، غار ، تالاب و دریاچه های سدهای ماکو و پلدشت، آبگرم ها و آبهای معدنی ، کویر ، ییلاق ها ، آثار تاریخی از 4000 سال قبل تا عصر حاضر همگی شرایطی را فراهم نموده است ،که موجب رونق حوزه گردشگری شده است.
تا 15 فروردین ماه بیش از 250 هزار گردشگر از منطقه آزاد ماکو دیدن کرده اند که در این میان 60 هزار تردد از مبادی گمرکی این منطقه انجام شده است.
گردشگران بازدید کننده از اماکن تاریخی مانند کاخ موزه باغچه جوق، دخمه سنگی فرهاد، قلعه ماکو، خانه تیموری و دیگر اماکن گردشگری مانند دریاچه سد ماکو، منطقه گردشگری قره خاچ و منطقه دیواره کلاهک سنگی ماکو دیدن کرده اند.

شناسه خبری: 25898

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو