در نوروز 1392/ رشد یک و نیم برابری تردد به منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25893
ساعت 21:28 چهارشنبه 14 فروردين 1392
منطقه آزاد ارس در نوروز 92 با فراهم آمدن امکانات اقامتی و تسهیلات مناسب سفر و تفریح تجربه جدیدی از سفرهای نوروزی را رقم زد بطوریکه رشد یک و نیم برابری تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته موید استقبال گردشگران از این منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ارتقای همه ساله سطح خدمات و اقامت در این منطقه را به همراه اقدامات اطلاع رسانی مناسب جهت معرفی بیشتر جاذبه ها را عامل مهمی در توسعه گردشگری بویژه ارس گردی نوروزی اعلام می کند.
صادق نجفی گفت : در سال گذشته با توسعه و اصلاح زیر ساخت های اقامتی در منطقه ظرفیت اقامت شبانه (هتلینگ) به بیش از یک هزار نفر افزایش یافت و این در حالیست که همین سال بیش از 30 پروژه خدماتی رفاهی و اقامتی توسط بخش خصوصی مجوز احداث گرفتند که نتیجه آن بزودی ارس را متحول خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس سفر هدفمند گردشگران نوروزی به ارس را حاکی از اطلاع رسانی مطلوب دانست و گفت : اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب در طول سال تاثیر بسیار موثری در انتخاب هدفمند مقصد سفر دارد.
وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال بیش از یکصد هزار نقشه بروشور گردشگری و بیش 30 هزار نقشه راهنمای اسکان و معرفی برنامه های نوروزی توزیع گردید.
وی معرفی ظرفیت های توسعه گردشگری در این منطقه را انگیزه برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندیهای گردشگری ارس در ایام نوروز اعلام کرد و افزود : این نمایشگاه یکی از پربازدید ترین اماکن و نمایشگاههای نوروزی استان در این ایام بود که نشان از قابلیت های غیر قابل تصور این منطقه در صنعت گردشگری است.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: در همین راستا بیش از یکصد نشست با سرمایه گذاران مختلف مراجعه کننده به این منطقه در ایام نوروز برگزار گردید.
نجفی اظهار داشت: ویژه برنامه های نوروزی در منطقه آزاد ارس با حضور هنرمندان برجسته کشور به مدت هفت شب و پخش زنده مراسم از تلویزیون مورد توجه هزاران گردشگر حاضر در پارک مرزی کوهستان ارس واقع گردید.
وی افزود : با لحاظ فاکتورها و اصول دینی و عقیدتی در برنامه ریزی ایام نوروز با توجه به تقارن آن با ایام فاطمیه ویژه برنامه میهمانی یاس با رویکرد دینی توسط هنرمندان استان و نیز ویژه برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف منطقه برگزار گردید.
نجفی پرواز و گشت هوایی بر فراز آسمان و برگزاری نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه فروش نوروزی و عرضه مستقیم کالا، نمایشگاه چادر های عشایری و قشقایی، موزه فسیل و موزه زنده سفال و سرامیک، نمایشگاه صنایع دستی و عرضه غذاهای خانگی و اجرای برنامه سنتی تکم گردانی را از دیگر برنامه های مفرح این سازمان در ایام تعطیلات نوورزی برای گردشگران عنوان کرد.
وی برگزاری مسابقات مختلف ورزشی مفرح را یکی از ویژگیهای متفاوت این منطقه در این ایام عنوان کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی مسابقه های موتور سواری، اتومبیل رانی، قویترین کودکان ارس برای میهمانان این منطقه تدارک دیده شده بود که مورد استقبال قرار گرفت.
وی با اشاره به سفر و بازدید مقامات کشوری و استانی از امکانات فراهم شده در ارس اظهار داشت: ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جمعی از نمایندگان مجلس، معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار آذربایجان شرقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، مدیران کل استان و سایر مقامات کشور از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و رضایت خود را از امکانات و فضای فراهم شده برای گردشگران اعلام کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در رابطه با زیباییهای این منطقه روح بخش می گوید : زیباییهای ارس از کلیسای ننه مریم آغاز شده و تا قلعه آوارسین در خدآفرین ادامه دارد که هر یک به نوبه خود از ویژگی های منحصر بفردی برخوردار هستند.
صادق نجفی وجود بیش از 25 جاذبه گردشگری زیبا و متنوع در مسیر جلفا تا خدآفرین را یادآور شده و
می گوید: زیباییهای ارس جزو ذخایر کم نظیر و در بسیاری از موارد بی نظیر در کشور می باشند که موجب استقبال گرم گردشگران داخلی و خارجی در تمامی فصل ها و بخصوص در ایام تعطیلات نوروز و تابستان می گردد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو