مردم و مهمانان جزيره قشم به دامان طبيعت پناه بردند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25890
ساعت 16:28 چهارشنبه 14 فروردين 1392
مردم خونگرم جزيره قشم و مهمانان نوروزي بزرگترين جزيره خليج فارس، همزمان با سيزدهمين روز از بهار 92 به عنوان روز طبيعت، به گشت و گذار در طبیعت این منطقه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با روشن شدن هوا در سيزدهمين روز از بهار در جزيره ی قشم، تردد گروه هاي مختلف مردمي با هدف برپايي آیين هاي ويژه روز طبيعت كه رسمي به جا مانده از گذشتگان است، آغاز مي شود.
بوميان و ساكنان جزيره قشم به همراه مهمانان نوروزي اين جزيره بر اساس يك سنت ديرينه در روز طبيعت با بيرون رفتن از خانه هاي خود و اسكان در فضاهاي سبز و زير سايه درختان، سيزدهمين روز بهار را با برنامه هاي مفرح و شادي بخش سپري می كنند.
آیين سيزده به در يا «جشن سيزده» در جزيره زيباي قشم نيز به عنوان يك مراسم قديمي با شوق و ذوقي وصف نشدني و با استقبال خوب مردم اين ديار برگذار مي شود كه كودكان و نوجوانان بيش از همه از برپايي آیين هاي اين روز لذت مي برند.
سپاس و ستايش از موهبت ها و نعمات فراوان خداوندي نيز از ويژگي هاي خوب مردم جزيره قشم و ديگر مردمان کشورمان است كه در هر مراسمی از جمله سنت ديرينه سيزده به در به آن توجه مي شود.
مردم جزيره قشم به تميزي و نظافت طبيعت، شهره هستند و همه ساله يكي از روستاهاي اين جزيره زيبا در جنوب كشور به عنوان روستاي پاك انتخاب مي شود و مردم اين ديار انتظار دارند که در این روز اهميت ويژه اي به نظافت و تميزي مكان هايي كه مردم به آن پناه مي برند، داده شود.

شناسه خبری: 25890

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو