جابه جایی بيش از دو ميليون گردشگر بين قشم و بندرعباس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25888
ساعت 16:19 چهارشنبه 14 فروردين 1392
قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي قشم گفت: تا سيزدهمين روز از بهار 92، بيش از دو ميليون مسافر در مسير بندرعباس به جزيره ي قشم و بالعكس ترابري شده اند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فرزين حقدل افزود: از ابتداي تعطيلات پايان سال (25 اسفند 91 تا سيزدهمين روز از بهار 92) دو ميليون و 125 هزار تن از مهمانان و گردشگران در مسير بندرعباس به جزيره زيباي قشم و بالعكس و از طريق زمين، هوا و دريا جا به جا شده اند.
وي ادامه داد: ترابري بيشتر مسافران نوروزي جزيره ی قشم كه با خودرو شخصي به اين منطقه در جنوب كشور سفر كرده اند توسط 22 فروند شناور لندينگ كرافت (ويژه حمل خودرو) از اسكله پهل به اسكله لافت و بالعكس و به صورت 24 ساعته انجام شده است.
به گفته قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي قشم، 60 فروند قايق مسافري با ظرفيت حمل 8 تا 10 مسافر نيز طي اين مدت كار ترابري مسافران بدون وسايل نقليه را از طريق اسكله ي پهل به لافت و بالعكس به عهده داشته اند.
وي گفت: بخشي از مسافران نيز با 30 فروند شناور تندرو در مسير اسكله هاي شهيد ذاكري قشم و شهيد حقاني بندرعباس و همچنين 9 فروند لنج مسافري فعال در اسكله هاي بهمن قشم و شهيد باهنر بندرعباس و بالعكس ترابري شده اند.
حقدل همچنين از ترابري مسافران جزيره قشم از طريق 40 سورتي پرواز ورودي در هفته به فرودگاه بين المللي قشم از مسيرهاي هوايي تهران، مشهد، شيراز، اصفهان و امارات متحده عربي به عنوان بخش ديگري از فعاليت هاي حمل و نقل مسافري در اين منطقه یاد کرد.
جزيره قشم با داشتن سايت هاي ويژه ی گردشگري، سواحل و طبيعت زيبا، هواي بهاري و بازار مناسب خريد همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از گوشه گوشه ایران است.

شناسه خبری: 25888

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو