بیش از 212 هزار گردشگر از کیش بازدید کردند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25884
ساعت 19:29 سه شنبه 13 فروردين 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: بیش از 212 هزار نفر گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان 12 فروردین از جزیره کیش بازدید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، علیرضا عامری روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این جزیره که با حضور محمد شریف ملک زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، افزود: در نظر سنجی های انجام شده از مردم بیش از 83 درصد از گردشگرانی که وارد این جزیره شده اند از خدمات ارائه شده در این ایام ابراز رضایت کرده اند. 
وی گفت: جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و با داشتن 47 هتل با ظرفیت 12 هزار تخت، 169 باب رستوران، 51 دفتر خدمات مسافرتی، 20 باشگاه دریایی، بزرگترین پیست دوچرخه سواری کشور و ... یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است.
عامری با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 560 هزار گردشگر وارد این جزیره شدند، یادآوری کرد: ستاد تسهیلات سفرهای کیش فعالیت های خود را در نیمه دوم سال 91 با تشکیل 9 کمیته برای برنامه ریزی دقیق و منسجم شامل نظارت برخدمات، نظارت بر نرخ کالا، نظارت بر ارزیابی عملکرد، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی و تبلیغات، اسکان و خدمات رفاهی، حمل و نقل هوایی و دریایی و تشریفات و ...آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد پروازهای داخلی کشور در ایام نوروز در فرودگاه کیش به زمین نشسته است، گفت: یک هزار و 500 سورتی پرواز (ورودی و خروجی) از 25 اسفند 91 تا 11 فروردین در فرودگاه کیش انجام شده است.
وی افزود: در همین مدت حدود 75 هزار نفر از گردشگران نوروزی از مراکز تفریحی و ورزشی جزیره استفاده کرده اند.
به گفته عامری علاوه بر مراکز اقامتی درکیش، 9 کمپینگ چادری برای کسانی که موفق به تهیه هتل نشده بودند، آماده کردیم که ضریب اشغال این کمپینگ ها در بیتشر این ایام 100 درصد بوده است.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: امسال برای اولین بار محدودیت زمانی (سه شب و چهار روز) برای اقامت افرادی که از کمپینگ استفاده می کنند و یا با خودرو به کیش آمده اند را لحاظ کردیم.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو