3 هزار نمونه جانوري در موزه ژئوپارك قشم نگهداري مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25868
ساعت 12:12 يکشنبه 11 فروردين 1392
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي قشم گفت: علاقه مندان به حيات وحش همه روزه با حضور در محل موزه ژئوپارك قشم مي توانند بيش از 3 هزار نمونه جانوري تاكسيدرمي شده موجود در اين موزه را نظاره كنند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حميد اميني افزود: گونه هاي مختلف جانوري و گياهي جزيره قشم به همراه گونه هايي از پرندگان، خزندگان، پستانداران، ماهي ها، حشرات و نيز سنگواره ها شامل فسيل هاي مربوط به دو كفه اي ها و مرجان ها در اين موزه به نمايش گذاشته شده است.
وي ادامه داد: در بخش مردم شناسي اين موزه نيز مي توان با صنايع دستي مردم بومي از جمله انواع لباس هاي محلي، گليم ها، هنر گلابتون دوزي، خوس بافي، حصير بافي، صنايع مرتبط با دريا و نيز ساخت وسايل موسيقي سنتي هنرمندان قشمي آشنا شد.
به گفته دبير ستاد تسهيلات سفرهاي قشم، وجود تاكسيدرمي شده "حشره خور كوتوله" به عنوان كوچكترين و "وال گوژپشت" به عنوان بزرگترين جانور پستاندار جهان در اين موزه نيز از ويژگي هاي مهم اين موزه و سبب استقبال دوستداران طبعيت از آن به شمار مي رود.
وي با اشاره به شناسنامه دار بودن گونه هاي مختلف جانوري موزه ژئوپارك قشم تصريح كرد: بازديدكنندگان مي توانند با حضور در اين موزه اطلاعات كاملي از جانوران موجود در آن را با هدف بالا بردن اطلاعات عمومي خود كسب كنند.
اميني گفت: 90 گونه ماهي، 49 گونه خزنده، 23 گونه پستاندار و 83 گونه پرنده، بخشي از بيش از 3 هزار نمونه جانوري و فسيل شده موزه ژئوپارك قشم است.
وي در پايان اظهار داشت: در اين موزه مجموعه کم نظيرى از تصاوير چهره مردم بومى، شيوه زندگى، صنايع دستى، منظره هاى گوناگون و پديده هاى اعجاب انگيز زمين شناسى قشم تهيه و در معرض ديد گردشگران و بازديدکنندگان قرار گرفته است.
موزه ژئوپارك قشم در كنار مجتمع تجاري ستاره در خيابان ولي عصر شهر قشم همه روزه از ساعت 9 صبح و به صورت رايگان پذيراي مهمانان و گردشگران است.

شناسه خبری: 25868

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو