فعالیت های کمیته بهداشت و درمان ستاد نوروزی منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25847
ساعت 11:35 شنبه 10 فروردين 1392
نایب رییس ستاد تسهیلات سفرهای دایمی منطقه آزاد چابهار گفت: احقاق حقوق مسافران محور فعالیت های کمیته بهداشت و درمان ستاد نوروزی منطقه آزاد چابهار در ایام نوروز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید علی بزرگ زاده افزود: به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل برای مسافران نوروزی از ابتدای سال، بیش از 500 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز تجاری صورت گرفته است که نتیجه آن54 فقره اخطارکتبی، 86 مورد اخطار شفاهی، تعطیلی و تعلیق 5 باب مرکز عرضه خدمات موادغذایی و جمع آوری بیش از 130 کیلوگرم موادغذایی تاریخ مصرف گذشته بوده است. 
89 جلسه آموزش بهداشت شغلی به متصدیان مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، بهداشتی و اماکن عمومی نیز حاصل فعالیت های تیم بازرسی منطقه در ایام نوروزی بوده است.
به گفته بزرگ زاده جمع آوری اجناس و کالاهای تاریخ گذشته، جلوگیری از فعالیت دست فروشان، پیشگیری از فروش اقلام غیربهداشتی مراکز تجاری را می توان از جمله اقدامات دیگر تیم بازرسی در ایام نوروز نام برد.
وی افزود: بازرسان این منطقه از آغاز سفرهای نوروزی، در کشیک های ویژه به مراکز توزیع مواد غذایی و فروش اغذیه سر می زنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلف برخورد خواهند داشت.
بزرگ زاده ضمن با اهميت دانستن زحمات کليه خادمين نوروزي ستاد تسهیلات و تشکر از خدمات ارزشمند همکاران در این ایام فرخنده از ضدعفونی کردن بیش از 4000 مترمربع اماکن عمومی و سرویس های بهداشتی با موادگندزدا و همچنین سم پاشی بیش از 6000 مترمربع اماکن مختلف در سطح منطقه خبرداد و همچنین به ضدعفونی کردن 300 مترمکعب آب آشامیدنی نیز اشاره کرد.
نایب رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه با اشاره به خدمات بهداشتی رایگان ارایه شده در سراسر منطقه و ضمن اعلام آمادگی خدمت رسانی به مسافرین نوروزی به بیش از 150 مورد ویزیت پزشک رایگان، 130 مورد تزریقات، حدود 30 مورد بستری سرپایی و 60 مورد خدمات پرستاری فعالیت های درمانگاه منطقه اشاره نمود.
بزرگ زاده آمار فعالیت های آزمایشگاهی در آزمایشگاه کنترل کیفی منطقه بین روزهای 26 اسفند 91 لغایت 8 فروردین 92 را 600 مورد عنوان نمود که این آزمون ها در بخش های میکروبی و فیزیکوشیمی است. 
منطقه آزاد چابهار با استفاده از هنرمندان بومی در قالب موسیقی های محلی اقوام استان سیستان و بلوچستان، برپایی مسابقات و بازی های بومی و محلی، مسابقات شترسواری، نمایشگاه صنایع دستی و ... امسال میزبان مسافران نوروزی می باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو