برپايي بازارچه عرضه سوغات محلی و صنایع دستی در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25843
ساعت 16:50 پنج‌شنبه 8 فروردين 1392
همزمان با تعطيلات عيد نوروز و سفر بسياري ازهموطنانمان به كيش، سوغات و صنايع دستي محلي استان هاي مختلف كشورمان در اين جزيره زيبا عرضه مي شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، برنامه هاي متنوع هنري از جمله جنگ شادي، كنسرت هاي شبانه، جشنواره مجسمه هاي شني و ده ها برنامه ديگر از يك سو و از سوي ديگر محيط آرام، امن و دوست داشني جزيره كيش حال و هواي خاصي در ايام تعطيلات نوروز به اين جزيره زيبا بخشيده است به طوري كه از 26 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردين ماه جاري 145 هزار و 560 گردشگر به جزيره كيش سفر كرده اند.
برپايي بازارچه عرضه سوغات محلی و صنایع دستی استان های مختلف کشورمان در ايام نوروز نيز يكي از اقدامات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش است كه جنب تالار شهر واقع شده و با استقبال مردم روبرو شده است به طوري كه كمتر گردشگر و كيشوندي است كه دست خالی بازارچه را ترک کند.
در بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی ،غذاهای شهرهای مختلف از جمله پيراشکی بندری ، سمبوسه ،آش رشته، انواع لواشک و ترشی های استان خراسان رضوی، باقلوای یزد، باقلای پخته و پيراشکی سیب زمینی عرضه شده است.
لباسهای محلی در غرفه های چهارمحال و بختیاری وگیلان، انواع ترمه در غرفه مازندران و سنگهای تزئینی در غرفه لرستان و شيريني درغرفه يزد به چشم می خورد.
در هنگام بازديد از اين بازارچه و در گذر از غرفه لرستان، تراش سنگهای عقیق، گرانیت، مرمر و کوارتز و خلق طرح هاي زيبا به دست هنرمندان اين استان به چشم مي خورد و در غرفه همدان و هرمزگان به ترتيب انواع ظروف فلزی و صنایع دستی از جنس حصیر، عرضه مي شود.
هنرمندان جزیره کیش هم با انواع عروسک های بومی، زیورآلات سنگی و میوه های تزیینی از جنس شیشه و کریستال در بازارچه حضوردارند.
همچنين در اين بازارچه هنرمندان استان های مختلف كشورمان با لباس محلی در این بازارچه به نواختن موسیقی نواحی و حرکات آیینی می پردازند كه مورد توجه گردشگران و كيشوندان قرار گرفته است.
ياد آور مي شود در نوروز سال گذشته 212 هزار گردشگر از كيش ديدن كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري افزايش 15 تا 20 درصدي داشته باشد.

شناسه خبری: 25843

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو