استقبال گردشگران نوروزی چابهار از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25837
ساعت 12:11 پنج‌شنبه 8 فروردين 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هنرمندان حصیرباف نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی این منطقه با دست ساخته های خلاقانه خود به استقبال گردشگران نوروزی رفتند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مصطفی ملک زاده با ابراز امیدواری از ثبت لحظات خوش برای همه هم وطنان که از اقصی نقاط میهن اسلامی به این شهر تاریخی سفر نموده اند گفت: نمایشگاه هنری – فرهنگی منطقه با تلاش همکاران و با غرفه هایی هم چون حصیربافی، سفالگری، هنرهای تجسمی، گریم صورت و نقاشی کودکان و تورهای چابهارگردی در طول ایام نوروز برپا و آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.
وی همچنین افزود: نمایشگاه بزرگ نوروزی منطقه پر بارتر از سنوات گذشته ویژگی های شاخصی همچون تجمیع هنرمندان، پر رنگ شدن هنرهای بومی و سنتی، استفاده از مولفه های گردشگر پسند همچون طبیعت گردی و اکوتوریسم، جانمایی مطلوب و امکان دسترسی آسان مسافران به نمایشگاه، نزدیکی به بازارهای تجاری و کمپ های اقامتی برخوردار است.
غرفه حصیربافی با تنوع بیش از 30 نوع محصول در قالب سبد، تورهای حصیری، اشکال حیوانات، لوازم آشپزخانه، زیرانداز، گلدان و غیره محلی مناسب برای خرید سوغات و هدایا برای گردشگران بود.
گفتنی است حصیرهای منطقه بلوچستان از درخت نخل وحشی که در گویش محلی(داز) گفته می شود به دست آمده و توسط دستان پر توان هنرمندان محلی شکل می گیرد.
منطقه آزاد چابهار با استفاده از هنرمندان بومی در قالب موسیقی های محلی اقوام استان سیستان و بلوچستان، برپایی مسابقات و بازی های بومی و محلی، مسابقات شترسواری و نمایشگاه صنایع دستی امسال میزبان گردشگران نوروزی است.
 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو