مقابله قانونی کمیته نظارت و بازرسی قشم با متخلفان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25817
ساعت 18:36 دوشنبه 5 فروردين 1392
رییس کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفرهای قشم از مقابله فعالان این کمیته با متخلفان در صنوف مختلف به ویژه عرضه کنندگان مواد غذائی در سطح جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید ولی الله آقابابائی گفت: از 28 اسفند 91 تا چهارمین روز از بهار 92 بیش از 3130 مورد بازرسی از صنوف مختلف در سطح جزیره قشم صورت گرفت، که در این بازرسی ها تعداد 18 واحد صنفی شامل رستوران، مراکز اقامتی، نانوایی، شیرنی فروشی و چند رستوران فست فود به دلیل تخلفات متعدد تعلیق و تعطیل شدند.
وی افزود: ارائه مواد غذائی غیر بهداشتی، عدم بهداشت محیط ، سبزیجات و غذاهای سرخ شده چند روز مانده، وجود کپک بر روی نان، نداشتن کارت سلامت و پایین بودن کیفیت طبخ غذاها، از جمله موارد برخورد با عرضه کنندگان متخلف مواد غذایی در شهر قشم و درگهان بوده است.
به گفته رییس کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفرهای قشم، در عملیات بازرسی از صنوف جزیره قشم همچنین 126 واحد صنفی نیز به دلیل رعایت اصول اعلام شده و تکریم میهمانان و مشتری مداری تشویق شدند.
وی ادامه داد: با تلاش مستمر فعالان این کمیته به یک هزار و 546 واحد صنفی تذکر و به 186 واحد دیگر اخطار کتبی داده شده و طی یک هفته گذشته نیز با دریافت شکایات از یک مرکز اقامتی، دو دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی به شکایات مردمی رسیدگی شده است.
آقابابائی همچنین از برخورد با فروشندگان دوره گرد مواد غذایی با هدف حفظ سلامت انبوه میهمانان و گردشگران جزیره قشم به عنوان دیگر خدمات فعالان کمیته نظارت و بازرسی با همکاری چند کمیته دیگر ستاد تسهیلات سفرهای قشم نام برد.
رییس کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفرهای قشم در پایان از همه عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف دیگر در سطح جزیره قشم خواست با رعایت انصاف و اصول بهداشتی به ارائه ی خدمات مناسب و درخور شان میهمانان و گردشگران اقدام نمایند.
جزیره قشم از آغاز تعطیلات پایان سال و نوروز 92 مملو از میهمانانی است که از طریق زمین، هوا و دریا به بزرگترین جزیره خلیج فارس سفر کرده اند.

 

شناسه خبری: 25817

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو