شناورهای تندرو در خدمت مسافران نوروزی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25810
ساعت 18:00 دوشنبه 5 فروردين 1392
40 فروند شناور تندرو با ظرفیت حمل 150تا 200 نفر به همراه دو لنج سنتی با ظرفیت کامل آماده جابجایی گردشگران نوروزی در مسیر بندر شهیدحقانی بندرعباس و بندر شهید ذاکری قشم است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، حمید امینی، مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با افتتاح دو هتل و یک هتل آپارتمان در هفته آخر سال 91، تخت های واحدهای اقامتی قشم به بیش از چهار هزار و 400 تخت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه جزیره قشم آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است، خاطرنشان کرد: در نوروز پارسال بیش از 1.5 میلیون مسافر و گردشگر از جزیره قشم دیدن کردند که پیش بینی می شود در نوروز امسال رقم به بیش از دو میلیون نفر برسد.
رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم تصریح کرد: پیش بینی می شود یکصدو چهارده هزار خودرو از طریق مسیر روستای پهل و لافت وارد جزیره قشم شود که برای این منظور 24 فروند لندینگ کرافت آماده سرویس دهی به گردشگران است.
امینی با بیان اینکه 65 درصد مسافرانی که به قشم سفر می کنند در چادرها وکمپها اقامت می کنند، اظهار داشت: امسال سه کمپ هامون ، ایران زمین ، سینما دریا و پارک زیتون با بیش از 100 هزار متر مربع برای اسکان و چادرزنی مسافران آماده شده است.
به گفته وی، 35 درصد بقیه مسافران در واحدهای اقامتی دائم ( شامل20 واحد هتل ،15 واحد هتل آپارتمان و 20 واحد مهانپذیر) و واحدهای اقامتی موقت (شامل منازل شخصی استیجاری شناسنامه دار، مدارس ، میهمانسرای ادارات ونهادها، خوابگاههای دانشجویی ومیهمانخانه های محلی ) اسکان می یابند و در مجموع ظرفیت اسکان جزیره قشم دردو نوع واحد اقامتی دائم وموقت بالغ بر 104 هزار و 900 نفر است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: برای راهنمایی مسافران نوروزی، پاسخ به پرسش های آنان و تشریح مسیرهای گردشگری ، 30 پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی زمینی، هوایی ودریایی ، سایتهای گردشگری و مراکز شهرها برپا شده است.
وی ادامه داد: 14 کمیته فعال ستاددائمی تسهیلات سفرهای قشم از جمله اطلاع رسانی وتبلیغات ، اسکان ورفاه ، بازرگانی ، امنیت وحفاظت ، نظارت ، فرهنگی وآموزش ،خدمات شهری باعضویت همه دستگاه ها، نهادها و ادارات آماده خدمات رسانی به گردشگران هستند.
امینی با بیان اینکه بیش از 60 راهنمای گردشگری در محل سایت های گردشگری وتاریخی ، ژئوسایت ها و سواحل آماده راهنمایی و هدایت گردشگران هستند، تاکید کرد: با تلاش مدیریت میراث فرهنگی فصنایع دستی و گردشگری، استانداردسازی و درجه بندی واحدهای اقامتی جزیره قشم انجام شده است و واحدهای اقامتی برای نوسازی، تجهیز، آموزش پرسنل ،گسترش فضاهای جنبی و افزایش کیفی خدمات اقدام کردند.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم یادآور شد: 16 فروشگاه و نمایشگاه موقت نوروزی صنایع دستی در نقاط مختلف شهر قشم و روستای لافت ، سه بازارچه در اسکله های سهیلی ، طبل و هنگام و پنج فروشگاه دائمی در شهرقشم وروستاهای برکه خلف وشیب دراز آماده فروش محصولات وتولیدات صنایع دستی قشم به گردشگران هستند.
وی خاطرنشان کرد: موزه ژئوپارک و ژئوسایتهای ژئوپارک ، جنگلهای حرا و سایر زیستگاههای قابل بازدید، اماکن تاریخی وگردشگری ، سواحل شمالی وجنوبی جزیره وروستاهای هدف گردشگری برای بازدیدگردشگران اماده شده است و نیروهای شاغل در این اماکن آموزشهای لازم را برای خدمات رسانی به گردشگر، حفظ واحترام به طبیعت ومیراث فرهنگی دیده اند.
رئیس کمیته اسکان ورفاه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم، اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام وترافیک در مبادی ورودی جزیره قشم (از ورودی روستای لافت) اقداماتی از جمله افزایش خطوط تردد و ورودی ها، افزایش کارکنان شاغل در این مبادی شده است.

شناسه خبری: 25810

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو