نقش کتمان ناپذير بهره وري در صنعت ميهمان نوازي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2581
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کارشناش ارشدجهانگردي بر کتمان ناپذير بودن نقش بهره وري و تاثير آن بر حيات بنگاه هاي مهمانپذيري در فضاي رقابتي جهان امروز تاکيد کرد.

جلاير خليل زاده کارشناس ارشد جهانگردي و مسئول بخش هتلداري وب سايت علم گردشگري با بيان اين مطلب در گفتگو با بنا (bena) گفت:« شناختن بهره وري و توانايي عينيت بخشيدن به اين مفهوم مشخص براي مديران عرصه مهمان نوازي از اهميت بسزايي برخوردار است ».

به گفته وي؛ چرا که که آنها را درحفظ موقعيت رقابتي بنگاه آگاه ساخته و توانايي عکس العمل آنها را در مقابل رقبا بالا برده و به سمت سود آوري حداکثري رهنمون خواهد ساخت.

کارشناس ارشد جهانگردي و مسئول بخش هتلداري وب سايت علم گردشگري در خصوص موضوع نگاهي به بهره وري در صنعت ميهمان نوازي و اندازه گيري به روش تحليل پوششي داده اضافه کرد:« اندازه گيري و ارتقاي بهره وري همواره از معضلات صنايع خدماتي چون مهمان نوازي بوده و خواهد بود ».

خليل زاده گفت:« براي انتخاب مناسبترين راه بهبود بهره وري نيازمند سنجيدن دقيق با خروجي قابل اعتماد هستيم تا بتوانيم بر بهره وري بنگاه يا هتل خود بيفزايم».

وي تصريح کرد:« روش تحليل پوششي داده ها که اخيرا با استقبال محققين عرصه مهمان نواري مواجه شده است از جمله روشهايي است که در صورت درک صحيح منطق مي تواند هم در سنجش بهره وري و هم در ارائه راهکار بهبود بهره وري کمک شاياني را به مديران فعال در بنگاه هاي مهمانپذيري کند»./205

شناسه خبری: 2581

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو