ثبت لحظات به ياد ماندني در ذهن گردشگران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25808
ساعت 17:46 دوشنبه 5 فروردين 1392
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش، تامين رفاه و كسب رضايت حداكثري گردشگران را محور اصلي فعاليت و اولويت این ستاد عنوان كرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عليرضا عامري با تاكيد بر ارتقاي كيفي خدمات رساني به گردشگران نوروزي خاطر نشان كرد: تعامل و همكاري تمامي دستگاه هاي اجرايي و مسئول در ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي رمز موفقيت اين ستاد در خدمات رساني شايسته به گردشگران نوروزي است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود: بازسازی اماکن فرسوده، كاشت بيش از پنج ميليون گل فصلي، پیاده رو سازی و رنگ آميزي پیست دوچرخه سواری و بازسازي قسمت هايي از آن، تعویض تابلوهای راهنمایی و ترافیکی، تهیه روشنایی در برخی از مناطق که از نور کافی برخوردار نبودند، احیا نوار ساحلی، ساماندهی اسکله تفریحی، تهیه و نصب آلاچیق های جدید و مجسمه هاي زيبا برخی از اقداماتي است كه جهت ايجاد محيط شاد و دل انگيز براي گردشگران كيش انجام شده است.
وي ادامه داد: ذخیره سازی کالا بمنظور کنترل قیمت ها، تکریم و رفاه حال کیشوندان و گردشگرانی که به این جزیره زیبا سفر کرده اند صورت گرفته است كه به قيمت مصوب و روي جلد در دو جايگاه عرضه مستقيم ميوه و كالا و 4 مركز عرضه مواد غذايي در كيش به مشتريان عرضه مي شود.
عامري خاطر نشان كرد: درحال حاضر ذخایر کالاهای اساسی در بهترین شرایط خود قرار داشته و این امکان برای سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد که در صورت استقبال کیشوندان و گردشگران، این طرح ادامه یابد.
وي با بيان اين كه طرح مبارزه با گرانفروشی در كيش فقط اختصاص به ایام تعطیلات نوروز ندارد و این طرح با جدیت و مستمر در طول سال جاري ادامه خواهد داشت، از مبارزه با گرانفروشی به عنوان دفاع از حق الناس ياد و تاکید کرد که طرح نظارت بر قیمت خدمات و کالا علاوه بر ايام نوروز در طول سال 1392 نيز با جدیت و مسمتر ادامه خواهد داشت
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش با اشاره به پلمپ کردن واحدهای صنفی متخلف، آنرا قدم مناسبی برای مبارزه با گرانفروشی خواند و گفت: در صورت مشاهده هر نوع تخلف و عدم توجه به تذکرات کتبي ناظران و بازرسان، اين مراکز و فروشگاه‌ها با هماهنگي مراجع قانوني طي 48 ساعت تعطيل خواهند شد .
عامري با بيان اين كه با تشکيل گروه بازرسي ، نظارت مستمر بر اصناف و برخورد با گران‌فروشي در مراکز عرضه کالا و خدمات انجام مي‌گيرد خاطر نشان كرد: گردشگران در صورت مشاهده هرگونه كم فروشي و گران فروشي در عرضه مايحتاج عمومي و همچنين نرخ خدمات مي توانند نظرات،پيشنهادات و شكايات خود را با شماره تلفن 4453814 و 124 و 5-4453384 به صورت شبانه روزي در ميان بگذارند
مديرعامل سازمان منطقه ازاد كيش تصريح كرد:به منظور تامين رفاه حال ساكنان و گردشگران جزيره كيش و جلوگيري از افزايش نامتعارف قيمت بليت هواپيما، سازمان منطقه آزاد كيش با همكاري شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در ايام نوروز، هشت فروند هواپيماي پهن پيكر را در مسير رفت و برگشت تهران- كيش بكار مي گيرد.
وي با بيان اين كه به منظور دريافت پيشنهادات،انتقادات و شكايات گردشگران و كيشوندان سامانه 2424 پاسخگويي به شكايات و اعلامات مردمي به صورت شبانه روزي راه اندازي شده است افزود:گردشگران و كيشوندان مي توانند از طريق شماره تلفن 2424، سايت www.2424.kish.ir ، پست الكترونيكي 2424@kish.ir و پيامك 300002424 انتقادات،پيشنهادات، شكايات و تقدير و تشكر خود از خدمتگزاران مردم را با سازمان منطقه آزاد كيش در ميان بگذارند.
عامري با بيان اين كه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي با ايجاد 4 پايگاه اطلاع رساني اصلي در بندرگاه،فرودگاه و اسكله تفريحي و 5 پايگاه ديگر در كمپ هاي چادري كيش اقلام اطلاع رساني و تبليغي را در اختيار گردشگران نوروزي قرار مي دهد افزود: اين ستاد با چاپ 120 هزار بروشور ويژه مسافران دريايي و هوايي،40 هزار بسته اطلاع رساني، 40 هزار نسخه نقشه كيش و200 پارچه نوشته در خيابان ها، اطلاع رساني در ايام نوروز را انجام داده است.
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش افزود: بسته هاي اطلاع رساني شامل راهنماي اسكان چادري، راهنماي مقررات نوروزي كيش، راهنماي مسافران دريايي و هوايي،اماكن ورزشي كيش، مقررات انتظامي كيش و بهداشت سلامت در سفر است.
عامري خاطرنشان كرد: اين ستاد از طريق سامانه پيامك 3000764 برنامه هاي نوروزي كيش را به گردشگران نوروزي اطلاع رساني مي كند و روند اين اطلاع رساني به گونه اي است كه گردشگر در بدو ورود به كيش از طريق تلفن همراه خود پيامكي به اين سامانه ارسال مي كند و سامانه به صورت خودكار تمامي اطلاعات مورد نظر و برنامه هاي نوروزي را از طريق پيامك به تلفن همراه گردشگر ارسال مي كند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش يادآور شد:مسافران و گردشگران كيش جهت آگاهي از قوانين و مقررات، نحوه خدمات رساني، شماره تلفن بنادرمبادي ورودي به كيش،قيمت و نحوه ورود و خروج خودرو به كيش از سایت سازمان منطقه آزاد كيش به نشانيwww.kish.ir و لينك مربوط به ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي http://nowruz.kish.ir در اين سایت بازديد كنند.
وي با اشاره به ايجاد 7 كمپ نوروزي در كيش و نصب 3530 چادر گفت: چادرها داراي زيرانداز و پتو هستند و كمپ ها نيز مجهز به سرويس بهداشتي،حمام،آتش نشاني،چادرهلال احمر، دارو، آب شرب، آب مخصوص شست وشو، سوپرماركت، غذاي ارزان قيمت،مطبوع و به موقع و ... هستند.
عامري اضافه كرد:همچنين اين ستاد امكانات لازم براي برپايي 2500 تخته چادر شخصي را نيز در كمپ ها فراهم كرده است و سرويس‏هاي حمل و نقل مجهز براي اياب و ذهاب مسافران در اين كمپ ها در نظر گرفته شده است كه خدمات مناسبي به گردشگران ارائه كنند.
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش ادامه داد: بيمارستان جزيره كيش نيز با مشاركت هلال احمر، اقدام به برپايي كمپينگ هاي درماني در محل اين كمپ ها ، اسكله تفريحي، اسكله مرجان و بندرگاه كرده است.
به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در ايام نوروز،برنامه هاي شاد و مفرحي در سراسر كيش برگزار مي شود كه مي توان از جنگ شبانه،كنسرت موسيقي،جشنواره اقوام ايراني و مسابقه مجسمه هاي شني ياد كرد.
يادآور مي شود جزيره كيش در نوروز سال 1391 دويست و 12 هزار گردشگر را پذيرا بود كه پيش بيني مي شود اين تعداد بين 15 تا 20 درصد رشد داشته باشد.
 

شناسه خبری: 25808

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو