پایگاه حفظ و مرمت روستای تاریخی لافت گشایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25634
ساعت 13:02 شنبه 5 اسفند 1391
سازمان منطقه آزاد قشم با هدف نگهداری و مرمت بافت تاریخی و تقویت جاذبه های گردشگری روستای لافت، پایگاهی در این روستای تاریخی تاسیس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسفندیار حیدری پور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از تاسیس پایگاه این سازمان در روستای لافت و اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به امر توسعه آن خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت همیشگی موقعیت ویژه جغرافیایی و اقتصادی لافت، گفت: ترمیم بناهای ارزشمند روستا، جداره سازی و کف سازی کوچه ها و گذرها، احیای آیین های سنتی، توجه به نیازهای جامعه محلی، توسعه پایدار، و ایجاد زیرساخت های گردشگری از کلان ترین هدف هایی است که پایگاه یاد شده به آن ها می پردازد.
وی ادامه داد: هم اکنون کار مرمت دو خانه ساحلی در این بندرگاه زیبا آغاز شده است و تا زمان فرا رسیدن تعطیلات سال نو، درهای یکی از خانه ها را به عنوان مهمان پذیر محلی به روی گردشگران نوروزی خواهیم گشود.
روستای تاریخی لافت، یکی از قدیمی ترین بندرهای تجاری ایران در جزیره قشم و نزدیک ترین نقطه جزیره به سرزمین اصلی است که آثاری همچون چاه های تاریخی تلا (تل آب)، بادگیرها و قلعه نادری را در خود جای داده است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو