ژئوپارک قشم را به بهترین وضع ممکن می رسانیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25617
ساعت 10:50 دوشنبه 30 بهمن 1391
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی خود برای توسعه همه جانبه ژئوپارک و محیط زیست جزیره قشم سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسفندیار حیدری پور ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در حفظ و ارتقای ژئوپارک، گفت: امید ما، بازگرداندن ژئوپارک قشم به جایگاه پیشین اش در زنجیره ثبت جهانی است و در این راستا در ظرف پنج یا شش ماه پیش رو آن را به شرایطی مطلوب تر از حد انتظار سازمان جهانی می رسانیم.
وی صدور سند دولتی برای اراضی ژئوپارک را اتفاقی بزرگ و ضروری قلمداد کرد و ادامه داد: این امر سبب پیش گیری از انجام هرگونه ساخت و ساز بیرون از پروژه در این محدوده خواهد شد.
به دنبال این سخنان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از گسترش آتی مساحت ژئوپارک و افزودن قریب الوقوع جنگل های حرا به آن خبر داد و افزود: یکی از اهداف ما مشارکت دادن جوامع محلی در پیشبرد پروژه ژئوپارک است و از این روی 25 درصد از اعتبار 30 میلیارد ریال سال آتی ژئوپارک را در اختیار این جوامع خواهیم گذاشت.
حیدری پور ، همچنین از تقویت حوزه محیط زیست تا پایان سال جاری سخن گفت و اضافه کرد: شورای عالی محیط زیست را با هدف نظارت بر پروژه های ساخت و ساز در خارج از محدوده شهر ایجاد کرده و علاوه بر این با سازمان محیط زیست برای استقرار اورژانس دریایی به منظور نگهداری و درمان حیوانات نادر و ارزشمند منطقه به تفاهم رسیده ایم.
وی به اقدامات انجام شده در جهت پاکسازی کامل ساحل نیز اشاره و تصریح کرد: 70 درصد از زباله های جزیره، زباله خشک و بازیافت پذیر است. در این باره با یک شرکت ایتالیایی به توافق رسیده ایم و قرارداد تاسیس کارخانه بازیافت با اعتبار 85 میلیارد ريال بسته شده است که این کارخانه در شش ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان استفاده از انرژی پاک را به عنوان مهم ترین اقدام زیست – محیطی این نهاد در سال 92 برشمرد و از انجام مذاکراتی با شرکت ایرانی مپنا برای بهره برداری از انرژی باد و یک شرکت کره ای جهت استفاده از ا نرژی خورشید خبر داد.

شناسه خبری: 25617

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو