نمایشگاه تولیدات صنایع دستی در قشم برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25592
ساعت 14:29 پنج‌شنبه 26 بهمن 1391
هنرجویان صنایع دستی قشم و هفت روستای دیگر جزیره قشم که دوره های ارتقای کیفی محصولات خود را سپری می کنند، در نمایشگاهی یک روزه هنرهای سنتی و دست ساخته های خود را به نمایش گذاشتند.

 به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه تولیدات و ساخته های دست هنرمندان صنایع دستی که پس از برگزاری کلاس های آموزشی به کیفیت مطلوبی رسیده و ارتقا یافته به نمایش در آمده است.
وی ضمن سپاسگزاری از علاقه مندی و حمایت های مدیرعامل و مسئولین سازمان منطقه ی آزاد قشم از صنایع دستی افزود: کلاس های آموزشی صنایع دستی از ابتدای شهریورماه در شهر قشم و هفت روستای برکه خلف، شیب دراز، رمچاه، لافت، دیرستان، طبل، هفت رنگو آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته امینی در این کلاس ها بیش از سیصد نفر از هنرجویان با مهارت های ده رشته، شامل خیاطی و تکمیل کاری، جعبه سازی، گلابتون دوزی، نقاشی روی سفال ، نقاشی روی شیشه ، لحاف دوزی ، چرم دوزی ، ساخت عود و حصیر بافی آشنا می شوند.
امینی همچنین خاطرنشان کرد: صنایع دستی یکی از بهترین عرصه ها برای تحقق عینی شعار " تولید ملی ، حمایت از سرمایه و کار ایرانی " است و تلاش شده برای برگزاری این دوره ها از مربیان بومی و ساکن جزیره استفاده گردد تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها از نیروی کار ماهر در قشم به نحو مطلوب استفاده شود.
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در پایان گفت : احیای پارچه بافی یکی از برنامه های مد نظر این مدیریت و نیازمند مطالعه و پژوهش میدانی است چرا که روزگاری برخی از روستاهای جزیره از جمله هلر و رمکان محل بافت و صدور پارچه و منسوجات بوده است.
برگزاری دوره های بافت قالی و گلیم، تراش صدف، کار بر روی چوب و عروسک سازی از برنامه های آتی این مدیریت خواهد بود.

شناسه خبری: 25592

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو