راه اندازي سامانه گردشگري، اشتغال و امور اتباع جزيره كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25443
ساعت 18:53 دوشنبه 25 دی 1391
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش از بهره برداري مرحله نخست سامانه گردشگري، اشتغال و امور اتباع جزيره كيش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود آقا باقري افزود: اين سامانه با هدف ايجاد بانك اطلاعات الكترونيكي جامع و يكپارچه و در جهت تجميع اطلاعات و آمار حوزه هاي مختلف گردشگري و اشتغال طراحي وراه اندازي شد.
وي گف: با اجراي سامانه گردشگري، اشتغال و امور اتباع جزيره كيش ضمن ثبت مشخصات، امكانات و ظرفيت هاي تمامي مراكزاقامتي، مؤسسات خدمات گردشگري، مراكز تفريحي، پذيرايي و نمايش، در راستاي تعامل دو سويه با مراكزفوق، امكان دسترسي مستقيم اين مراكز نيز ازطريق درگاه اينترنتي سامانه به آدرس http://samaneh.kish.ir فراهم شده است.
وي خاطر نشان كرد: مراكز اقامتي، آژانسها و ساير مراكز مرتبط در حوزه گردشگري، پس از دريافت نام كاربري مي توانند با ورود به اين سامانه، علاوه بر به روز رساني اطلاعات و ثبت آمار روزانه خود، از ساير امكانات از جمله گزارش گيري، تحليل آماري بهره مند شده و قابليت ها و ظرفيتهاي خود را نيز به آگاهي كاربران برسانند.
آقاباقري تصريح كرد: در اين سامانه همچنين در حوزه اشتغال علاوه بر ثبت درخواست صدور، تمديد، تجديد و تغيير پروانه كار اتباع خارجي، امكان گزارش گيري از وضعيت اشتغال و اطلاع رساني زمينه هاي اشتغال اتباع در منطقه به كارفرمايان بخش خصوصي نيز فراهم شده است.
وي همچنين در خصوص امكانات سامانه در اداره اتباع يادآور شد: اجراي اين سامانه در بخش اتباع نيز در راستاي تسهيل ارائه خدمات صدور و تمديد پروانه اقامت اتباع خارجي از طريق درگاه الكترونيكي و كاهش مراجعات كارفرما وارتباط خارجي به اداره اتباع خارجي سازمان مي باشد.
معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش خاطر نشان ساخت: اين سامانه با همكاري و مشاركت بخشهاي مختلف سازمان و مراكز خصوصي مرتبط در تأمين آمار و اطلاعات، راه اندازي شده است و مي تواند به عنوان بانك جامع اطلاعات و به روز، در حوزه هاي گردشگري و اشتغال جزيره محسوب شود كه گامي موثر در جهت تأمين اطلاعات آماري مورد نياز سازمان و سرمايه گذاران بخش خصوصي به منظور سرمايه گذاري مؤثرتر در حوزه هاي مختلف گردشگري باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو