پروژه مطالعاتی شهر شیب دراز قشم توسط دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25349
ساعت 15:22 دوشنبه 4 دی 1391
پروژه مطالعات پژوهشی و کاربردی ایجاد شهر ˈشیب درازˈ در جزیره قشم توسط دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، شیب دراز، بخشی از جزیره قشم است که به دلیل اهمیت اکوتوریسم و جاذبه تخمگذاری لاک پشت های پوزه عقابی شهرت دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این پروژه طراحی شهر شیب دراز با حدود یکصد هزار نفر جمعیت با تکیه بر مدل ها و فناوری های نوین در سیستم شهرسازی ایران و جهان صورت می گیرد.
افسانه ناظری با بیان اینکه قرارداد این پروژه بین سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه هنر اصفهان منعقد شده است، اظهار کرد: طرح مطالعات پژوهشی کاربردی شیب دراز قشم با هدف تهیه طرح ها و برنامه های توسعه و عمران شهر و طرح تفصیلی آن صورت می پذیرد.
وی اضافه کرد: در این طرح، منطقه شیب دراز از نظر مسائل جغرافیایی، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی، منابع طبیعی، فضاهای کالبدی و گردشگری بررسی و نتایج آن با تکنیک های ویژه ای تجزیه و تحلیل می شود.
این استاد دانشگاه افزود:در این طرح علاوه بر تدوین چشم انداز و اهداف کلان، الگوهای توسعه و برنامه های عمرانی شهر شیب دراز در زمینه های مختلف تهیه و تدوین می شود.
وی تصریح کرد: همچنین در پروژه دیگری با سازمان منطقه آزاد قشم، مرمت بیش از 700 نسخه کتب خطی و طرح ایجاد موزه کتب خطی قشم توسط دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود.
ناظری افزود: این پروژه شامل شناسایی آثار، بررسی میزان آسیبهای وارد شده ، تجهیز آزمایشگاه مرمت، مرمت آثار و تدوین طرح محتوایی و طراحی معماری موزه قشم است.
ناظری با اشاره به اینکه پروژه شهر شیب دراز قشم یکی از مهمترین پروژه های پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان در ارتباط با صنعت است گفت: این دانشگاه امسال پروژه های پژوهشی بسیاری را در ارتباط با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی سراسر کشور منعقد کرده است.
وی از جمله این قراردادها را شامل بکارگیری انگاشتهای توسعه پایدار و کیفیت زندگی در فرایندهای برنامه ریزی شهری با شهرداری اصفهان، طراحی و نمونه سازی محصولات صنایع دستی با پژوهشگاه میراث فرهنگی اصفهان و نظارت بر نحوه اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با بنیاد مسکن عنوان کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان افزود: قراردادهایی نیز با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بمنظور تدوین و بازنگری دروس و تالیف کتب درسی حوزه هنر، با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای آمایش سرزمین و سند توسعه استان در بخش گردشگری و میراث فرهنگی و با منطقه آزاد کیش منعقد شده است.
دانشگاه هنر اصفهان در سال 1355 تأسیس شد و اکنون دارای پنج دانشکده و حدود سه هزار دانشجو است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو