دور خیز منطقه آزاد چابهار برای جذب بیش از یک میلیون گردشگر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25275
ساعت 10:58 پنج‌شنبه 23 آذر 1391
سازمان منطقه آزاد چابهار با به کارگیری همه اهرم‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود و بالقوه چشم‌انداز جذب 1.5 میلیون گردشگر را بر سه ماه منتهی به سال جدید و نوروز 1392 ترسیم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار در اولین نشست ستاد دائمی تسهیلات سفر نوروزی منطقه آزادچابهار با بیان این مطلب افزود: با عنایت به کمیت جاذبه های همه پسند گردشگری و اقدامات تخصصی صورت گرفته در حوزه های اطلاع رسانی، خدمات گردشگری و مدیریت منابع، دستیابی به این حجم از گردشگران در این منطقه دور از دسترس نیست.
در این جلسه علیرضا هدایتی، با اشاره به جذب گردشگران و مسافران نوروزی با اولویت قراردادن استان سیستان و بلوچستان به عنوان بازار هدف، گفت: تعیین بازار و جامعه هدف در محدوده استانی و ظرفیت سازی و ایجاد امکانات برای برآورد نیازهای گردشگران استانی از جمله اولویت‌های سازمان در این زمینه است.
هدایتی ضمن اشاره به تجارب کشورهای موفق در عرصه توریسم، آثار و فواید مثبت آن و لزوم توسعه گردشگری داخلی به عنوان پیش زمینه و مقدمه جذب گردشگران بین المللی گفت: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای منطقه آزاد چابهار بر اساس موازین ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور، اولین جلسه طرح نوروزی 1392 خود را ماه جاری (آذرماه) برگزار و چارچوب حرکت خود را پایه مصوبات 20 گانه منشور عملیاتی و اهداف ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور، بنا نهاده است.
وی ضمن مهم دانستن صنعت گردشگری و تأثیراتی که می‌تواند بر جوامع و ساکنین محلی منطقه بگذارد، اظهار کرد: فرآیندی که از مجموع عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی این صنعت به وجود می‌آید رونق اقتصادی، اشتغالزایی، تعاملات فرهنگی گسترده، شکوفایی استعدادها و توسعه پایدار را در پی دارد.
هدایتی به سهم منطقه آزاد چابهار از شعار همگانی، همه مکانی و همه زمانی کردن سفر و توزیع عادلانه مسافر در کشور و در سایه ماندن زیبایی‌های منطقه در قبال تجارت و ترانزیت، اشاره و بیان کرد: توقع ناشی از ماهیت مناطق آزاد، وظیفه خطیر و مضاعفی بر دوش دست‌اندرکاران عرصه گردشگری در این منطقه گذاشته و البته عزم آنها را جهت خدمات رسانی بیشتر به هموطنان جزم‌تر می‌کند.
وی همچنین با توجه به شرایط مناسب اقلیمی چابهار به عنوان مقصد گردشگری ادامه داد: سفرهای نوروزی هموطنان به این منطقه در ایام نوروز و ایجاد فضاهای اسکان و بهداشتی مناسب از وظایف ستاد تسهیلات سفرهای منطقه در راستای فراهم کردن تسهیلات سفر، مقدمات حضور و پذیرش میهمانان و مسافران است.
در این جلسه که با حضور مسئولین اتاق بازرگانی، رئیس شورای روستای تاریخی تیس و مدیران سازمان برگزار شد به فعالیت‌های گردشگری منطقه از جمله راه‌اندازی تورهای ارزان قیمت، اسکان موقت در مکان‌های مناسب در محدوده منطقه، ایجاد امکانات رفاهی، اسکان در مواقع بحران و بارندگی، پاکسازی و آماده سازی پلاژ ساحلی تیس و غیره اشاره شد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو