لینک کوتاه: freena.ir/detail/2521
ساعت 16:25
چهارشنبه 11 خرداد 1390
قائم مقام انجمن روزنامه نگاران گردشگري و محيط زيست ترکيه گفت :« رسانه هاي جمعي از سال آينده فرصتهاي گردشگري کشورهاي مختلف را معرفي مي کنند .»
علي جان آتاي ، که در حاشيه همايش رسانه ها و گردشگري سخن مي گفت با بيان اين مطلب در گفتگو با بنا (bena) افزود :« نقش رسانه ها در توسعه گردشگري بر کسي پوشيده نيست ولي اغلب خبرنگاران اخبار خود را با واسطه و غيره مستقيم مي گيرند که اطلاعاتي ناقص است.»
وي حضور مستقيم خبرنگاران در کشورهاي مختلف را موجب معرفي هرچه بيشتر و بهتر گردشگري آنها دانست و اظهار داشت :« ما اميدواريم بتوانيم هر سال کشوري را با همفکري رسانه هاي دنيا انتخاب و به آنها کاملا معرفي کنيم. اين معرفي همراه با برگزاري نمايشگاه و همايش اختصاصي آن کشور و حضور مقامات گردشگري آنها خواهد بود .»
قائم مقام انجمن روزنامه نگاران گردشگري و محيط زيست ترکيه يکي از سرفصلهاي اين همايش و نمايشگاه را گردشگري و ادبيات خواند که در آن رسانه هاي بين المللي نظرات ، سوالات و ديدگاههايشان را مطرح مي کنند خواند و تصريح کرد :« گردشگري از صنايع سودآور کشورهاي مختلف است ولي ارزش هاي اقتصادي نبايد ارزشهاي فرهنگي ، زيست محيطي ، بيولوژيکي و ... را تحت الشعاع قرار دهند و ما معتقد هستيم رسانه ها مي توانند در اين رابطه بسيار موثر باشند.»
وي تاکيد کرد :« ما فکرمي کنيم برنامه هاي رهبران سياسي جهان براي صلح جهاني کافي نيست و مي خواهيم ديپلماسي شهري را اجرا مي کنيم که با شناخت شهرهاي مختلف جهان ميسر مي شود.»
202