معرفي فرصتهاي سرمايه گذاري گردشگري جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2521
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
قائم مقام انجمن روزنامه نگاران گردشگري و محيط زيست ترکيه گفت :« رسانه هاي جمعي از سال آينده فرصتهاي گردشگري کشورهاي مختلف را معرفي مي کنند .»

علي جان آتاي ، که در حاشيه همايش رسانه ها و گردشگري سخن مي گفت با بيان اين مطلب در گفتگو با بنا (bena) افزود :« نقش رسانه ها در توسعه گردشگري بر کسي پوشيده نيست ولي اغلب خبرنگاران اخبار خود را با واسطه و غيره مستقيم مي گيرند که اطلاعاتي ناقص است.»

وي حضور مستقيم خبرنگاران در کشورهاي مختلف را موجب معرفي هرچه بيشتر و بهتر گردشگري آنها دانست و اظهار داشت :« ما اميدواريم بتوانيم هر سال کشوري را با همفکري رسانه هاي دنيا انتخاب و به آنها کاملا معرفي کنيم. اين معرفي همراه با برگزاري نمايشگاه و همايش اختصاصي آن کشور و حضور مقامات گردشگري آنها خواهد بود .»

قائم مقام انجمن روزنامه نگاران گردشگري و محيط زيست ترکيه يکي از سرفصلهاي اين همايش و نمايشگاه را گردشگري و ادبيات خواند که در آن رسانه هاي بين المللي نظرات ، سوالات و ديدگاههايشان را مطرح مي کنند خواند و تصريح کرد :« گردشگري از صنايع سودآور کشورهاي مختلف است ولي ارزش هاي اقتصادي نبايد ارزشهاي فرهنگي ، زيست محيطي ، بيولوژيکي و ... را تحت الشعاع قرار دهند و ما معتقد هستيم رسانه ها مي توانند در اين رابطه بسيار موثر باشند.»

وي تاکيد کرد :« ما فکرمي کنيم برنامه هاي رهبران سياسي جهان براي صلح جهاني کافي نيست و مي خواهيم ديپلماسي شهري را اجرا مي کنيم که با شناخت شهرهاي مختلف جهان ميسر مي شود.»
202

شناسه خبری: 2521

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو