صنعت گردشگري، راهگشای بيكاري در كشور است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24994
ساعت 09:13 دوشنبه 10 مهر 1391
توجه و اهميت به صنعت گردشگري، اشتغال زايي و كاهش بيكاري را در كشور به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ناصر قاسمي نيا در حاشيه آئين نواخته شدن زنگ گردشگري در دبيرستان امام خميني(ره) با اشاره به اينکه هر گردشگر براي 7 نفر به طور مستقيم و 25 نفر به طور غير مستقيم ايجاد شغل مي كند، خاطرنشان کرد: سرمايه گذاري در صنعت گردشگري، كشور را در زمينه اشتغال زايي بيمه مي كند.
معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش خاطر نشان كرد: گردشگري همواره يكي از بهترين فرصت‌هاي شغلي براي درآمدزايي است كه مي‌تواند چرخ‌ اقتصادي كشورهاي مختلف را به گردش در آورد.
قاسمي نيا تصريح كرد: امروزه در كشورهاي پيشرفته، گردشگري به عنوان يك علم و محور آموزش به حساب مي آيد و بيشترين عامل موفقيت كشورهاي پيشرو در صنعت گردشگري، تربيت دانشجو در اين صنعت بوده است كه ما نيز بايد در اين مسير حركت كنيم.
معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اين كه جزيره كيش در حال حاضر به عنوان يكي از مهم ترين مقاصد گردشگري كشور مطرح است، افزود: در ايام نوروز امسال 212 هزار گردشگر و در ايام جشنواره تابستاني سال جاري 300 هزار گردشگر از جزيره زيباي كيش ديدن كردند كه به ترتيب در مقايسه با مدت مشابه در سال 1390، از 23 درصد و 18 درصد رشد برخوردار است كه اين افزايش چشمگير، حاصل توجه ويژه عليرضا عامري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و تعامل بخش خصوصي براي ارائه خدمات با كيفيت به گردشگران در جزيره كيش است.
جزيره كيش با دارا بودن زير ساخت هاي لازم در صنعت گردشگري و شرايط جغرافيايي مناسب، سالانه ميزبان حدود يك ميليون و 500 هزار گردشگر داخلي و خارجي است.

شناسه خبری: 24994

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو