اعلام برنامه های هفته گردشگری در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24991
ساعت 09:59 يکشنبه 9 مهر 1391
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برنامه های هفته گردشگری در این منطقه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی در این خصوص بیان داشت: همزمان با هفته گردشگری در سراسر کشور، برنامه های مختلفی در راستای گرامیداشت این هفته از ششم مهر ماه سال جاری در قشم آغاز شده است.
وی ادامه داد: همایش تجلیل از فعالان گردشگری قشم به عنوان نخستین برنامه در هفته گردشگری، ششم مهر ماه با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونین و مدیران این سازمان و همچنین مدیران مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی درمرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
امینی با اشاره به شعار سال 2012 سازمان جهانی جهانگردی با عنوان «جهانگردی و انرژی پایدار» خاطر نشان ساخت: مراکز اقامتی و گردشگری با رعایت الگوهای مصرف انرژی نقش مهمی را در چرخه اقتصادی کشور ایفا می کنند.
وی افزود: همزمان با هفته گردشگری، پروژه های مجتمع تفریحی و گردشگری، اقامتی، راهنمای گردشگری افتتاح و همچنین نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری در قشم برگزار خواهد شد.
به گفته امینی، افتتاح مجتمع تفریحی و گردشگری سیمرغ ، آغاز بهره برداری از هتل های کیمیا و پلاس، افتتاح پارک آبی خلیج فارس به عنوان اولین پارک آبی قشم، بهره برداری از هتل آپارتمان مجید در شهر درگهان و افتتاح اولین دفتر اطلاع رسانی در شهر درگهان و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه های قشم از جمله برنامه های ديگر هفته گردشگري در جزيره قشم است.
وی افزود: به مناسبت هفته گردشگري، مراكز پذيرايي، تفريحي، هتل ها، شركت هاي خدمات مسافرتي و بازارها به مشتريان خود تخفيف ویژه ای در نظر گرفته اند.
نام‌گذاری روزهای هفته گردشگری که از 6 مهرماه آغاز و تا 12 مهرماه ادامه دارد به ترتیب عبارتنداز: روز اول گردشگری، میراث طبیعی و پایدار، روز دوم گردشگری، میراث معنوی، تمدن ایرانی اسلامی، روز سوم گردشگری، رسانه و آموزش، روز چهارم گردشگری، سرمایه ملی، جایگزین‌ درآمدهای نفتی،روز پنجم گردشگری، سرمایه‌گذاری، رونق و شکوفایی اقتصادی، روز ششم گردشگری، استانداردسازی، ارتقای کیفیت خدمات و روز هفتم نیز گردشگری، هنر ماندگار و مفاخر ایرانی.
شعار امسال سازمان جهاني جهانگردي توسعه انرژي پايدار است.

شناسه خبری: 24991

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو