میزان اقامت مسافران در مراکز اقامتی قشم در زمان برگزاری جشنواره تابستانی به 80 درصد رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24983
ساعت 19:21 جمعه 7 مهر 1391
میزان اقامت مسافران در مراکز اقامتی قشم در زمان برگزاری جشنواره تابستانی به 80درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،عبدالباسط رضوانی در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری افزود: این میزان بطور میانگین در سه ماه تابستان سا ل جاری حداکثر 25درصد بوده است.
وی برپایی دهمین جشنواره تابستانه وپخش زنده آن از تلویزیون و همچنین برگزاری کنسرت خوانندگان مطرح و نامی کشور را در طول شهریورماه که به افزایش تعداد پروازهای فرودگاه قشم نیز منجر شد، از دلایل عمده افزایش میزان اقامت مسافران در مراکز اقامتی قشم در طول این ماه اعلام کرد.
رضوانی با اشاره به اینکه مراکز اقامتی قشم در هیچ سالی مانند امسال شهریور پر رونقی نداشته اند، از تخفیف 50درصدی این مراکز در طول هفته گردشگری از ششم تا 12مهرماه جاری خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کاهش میزان عوارض ساخت اماکن اقامتی و همچنین کاهش قیمت برق و آب مصرفی مراکز اقامتی در قشم شد.
براساس این گزارش محمد رضا زرشکی ، نماینده دفاتر خدمات مسافری قشم نیز در این همایش از برخی رانندگان تاکسی فاقد مجوز که در امور تورگردانی دخالت می کنند انتقاد کرد و گفت:رانندگان بدون مجوز با حمل و نقل مسافران به سایت های گردشگری قشم و ارائه راهنمایی های ضد ونقیض به آنها، مشکلات عدیده ای را برای مسافران فراهم می آورند.
وی خواستار جلوگیری از فعالیت های این گونه راننده ها از سوی مراجع ذیربط شد.
براساس این گزارش ، در این همایش فرزین حقدل قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفر قشم و حمید امینی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در خصوص استعدادهای بالقوه گردشگری قشم و برنامه های هفته گردشگری مطالبی را مطرح کردند و همچنین به فعالان عرصه گردشگری قشم لوح تقدیر و تندیس ویژه روز جهانی گردشگری اهداء شد.

 

شناسه خبری: 24983

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو