گردشگری در قشم با همکاری نزدیک بخش خصوصی و منطقه آزاد توسعه می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24982
ساعت 19:17 جمعه 7 مهر 1391
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گردشگری دراین جزیره با همکاری نزدیک بخش خصوصی و منطقه آزاد توسعه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسفندیار حیدری پور در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری به عنوان دو نهاد تاثیر گذار درکنار هم می توانند در زمینه جذب گردشگر موفق شوند.
وی ادامه داد: درحال حاضر بایستی بپذیریم که این اتفاق در جزیره نیافتاده و حلقه اتصال این سازمان با بخش خصوصی درعرصه جذب گردشگر مفقود شده است.
وی با اشاره به اینکه با وجود فراهم بودن همه امکانات گردشگری در این جزیره، خروجی فعالیت های بخش خصوصی در این عرصه نامعلوم است، تصریح کرد: تعداد پروازها و مسافران ورودی از مسیرهای هوایی و دریایی به قشم از یک سو و حجم صادرات و واردات جزیره از سوی دیگر، افزایش چشمگیر داشته است، اما اتفاق خاصی در عرصه جذب گردشگر در قشم نمی افتد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: غنی بودن جاذبه های گردشگری، وجود امنیت و آرامش کامل و فراهم بودن نسبی زیرساخت ها در جزیره قشم راه را برای ورود گردشگران به این جزیره درهمه فصول سال بطور کامل هموار ساخته است، ولی سئوال اینجاست که چرا در فصل خاصی ما شاهد هجوم بی سابقه مسافران به قشم هستیم و در بقیه فصول ورود مسافران و گردشگران به این جزیره به چشم نمی آید.
حیدری پور با انتقاد از حاکم شدن این تفکر در قشم که همه امکانات و همه درآمدهای سال صرفا به تعطیلات عید نوروز معطوف شود، خاطرنشان ساخت: ما عادت کرده ایم که چون در نوروز تقاضا در بخش های مختلف خدمات به شدت بالا می رود، با افزایش نرخ های این خدمات در این مقطع زمانی، ضرر رکود در بقیه مقاطع زمانی را جبران کنیم.
وی تاکید کرد: همه باید به این سمت برویم که امکانات مان را بخصوص ظرفیت اماکن اقامتی در جزیره را بقدری بالا ببریم که حتی در زمان اوج تقاضا، یعنی در تعطیلات عید نوروز با کمبود مواجه نباشیم و نیاز نباشد که از خانه های مردم به عنوان اماکن اقامتی برای مسافران استفاده شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر نقش مهم دفاتر خدمات گردشگری در جذب گردشگران به این جزیره در تمام فصول سال و ضرورت کمک این سازمان به این گونه دفاتر مستقر در قشم جهت رقابت با دفاتر مشابه مستقر در شهرهای بزرگ تاکید کرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش تلاش دست اندرکاران ذیربط برای زیباسازی و پاکسازی سایت های گردشگری قشم جهت جذب بیشتر گردشگران شد .
حیدری پور با تقدیر از برگزاری جشنواره تابستانی و تاثیر مستقیم آن در افزایش جذب گردشگر به جزیره گفت: امسال برای اولین بار این جشنواره با حمایت کامل بخش خصوصی اجرا شد و می توان آن را به همین صورت توسط بخش خصوصی در فصول پاییز، زمستان و بهار نیز اجرا کرد.
وی از بخش خصوصی قشم خواست برای شش ماهه دوم امسال برای رقابت با رقبای قوی در منطقه و استان های دیگر درعرصه جذب گردشگران آماده شوند و از ظرفیت های موجود به ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم که با مقوله گردشگری از نزدیک و به صورت تخصصی آشنا هستند، نهایت استفاده را ببرند.

شناسه خبری: 24982

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو