هفته گردشگری/روز جهانی جهانگردی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24976
ساعت 12:34 پنج‌شنبه 6 مهر 1391
توجه به تفريح، سياحت و گردشگري بدون ترديد جزء مهمترين مؤلفه ها و شاخصه هاي يك جامعه شاداب و پرنشاط است و فراهم كردن مقدمات لازم و بسترهاي مناسب و سعي و تلاش در جهت ترويج فرهنگ گردشگري در بين اقشار مختلف جامعه از اساسي ترين نيازهاي يك جامعه مي باشد.

صنعت گردشگري امروزه در دنيا به عنوان يكي از شاخصه هاي اصلي پيشرفت جوامع مطرح است و موفقيت در استفاده از اين صنعت به رشد و توسعه اقتصادي و نيز ارتباط سازنده فرهنگي و اجتماعي با كشورها و تمدن هاي ديگر منجر مي شود.
پر واضح است كه توجه به صنايع سبز و طبيعت پاك در امر گردشگري و استفاده از انرژي هاي پايدار در توسعه اين مهم بايد به عنوان يك اصل در برنامه ريزي گردشگري مورد توجه قرار گرفته و از اين رهگذر سلامتي جسمي و روحي انسانها را تأمين نمود و دقت در اين مسأله و گنجاندن آن در شعار روز جهاني جهانگردي قابل ستايش و درخور تحسين است.
اگرچه روز جهاني جهانگردي و هفته گردشگري هرسال بهانه مناسبي براي پرداختن به اين مهم است ولي واقعيت اين است كه اين نگاه خاص و توجه ويژه نبايد صرفا محدود به بازه زماني مشخصي شود و همواره بايد به عنوان يك محور اساسي و برنامه اصلي مورد عنايت قرار گيرد.
امروزه مي توان به درستي ادعا نمود كه جزيره زيباي كيش با بهره مندي از مواهب طبيعي خدادادي و توجه سازمان منطقه آزاد كيش به زيرساخت هاي فرهنگي و گردشگري ، به عنوان يكي از برترين مقاصد گردشگري در كشور و منطقه مطرح بوده و مجموعه اي از خدمات تفريحي و امكانات مورد نياز جهت گردش و تفريح جذاب و پرهيجان باعث جذب حداكثري گردشگران به اين منطقه شده است و رشد چشمگير حضور گردشگران در نوروز و تابستان سال جاري شاهدي بر اين مدعاست.
نكته قابل توجه در برنامه هاي ويژه هفته گردشگري در جزيره زيباي كيش ، تعامل و همكاري شايسته بخش هاي مختلف فعال در حوزه گردشگري و ارائه خدمات مناسب به متقاضيان است و البته كه توسعه گردشگري بدون همكاري بخش هاي خصوصي و دولتي امكان پذير نمي باشد.
اينجانب ضمن تبريك روز جهاني جهانگردي و هفته گردشگري به گردشگران عزيز و فعالان عرصه خطير گردشگري ، تقارن اين هفته با ميلاد امام رئوف حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) را به فال نيك گرفته و اميدوارم هموطنان عزيزمان در اين ايام سرشار از سرور و شادماني، از فرصت گردش و استفاده از مواهب طبيعي و امكانات گردشگري در سراسر كشور به ويژه جزيره زيباي كيش به نحو احسن استفاده نمايند.
رجاء واثق دارم عزم جدي مسئولان گردشگري كشور و تلاش سازمان ها و نهادهاي مختلف دولتي و خصوصي در جهت توسعه صنعت گردشگري منجر به پيشرفت هاي روزافزون ايران اسلامي در زمينه هاي مختلف فرهنگي و اقتصادي مي شود و استفاده از فرصت هاي مناسب در ‹‹سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني›› در اين زمينه مي تواند راهگشا باشد.

** عليرضا عامري
رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش

شناسه خبری: 24976

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو