سفر به قشم با رويكرد فرهنگي و طبيعت گردي تقويت مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24736
ساعت 10:32 دوشنبه 16 مرداد 1391
مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دوام و بقاي بيشتر سفر به جزيره قشم با رويكرد به امور فرهنگي و طبيعت گردي در اين منطقه تقويت مي شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حميد اميني با بيان اين مطلب افزود: با تصميمات خردمندانه و كارشناسي شده در ستاد دائمي سفرهاي قشم بايد زمينه دائمي شدن سفرها و تعطيل ناپذير بودن آن را با هدف دور كردن گردشگران از سردرگمي ها و آسان سازي سفر براي آنان را فراهم كنيم.
وي با اشاره به شرايط چهار فصل ايران اسلامي، از اين شرايط به عنوان بهترن فرصت در جذب گردشگر نام برد و گفت: تعطيلي سفر در سرزميني همانند ايران جفا در حق گردشگران است و اين مشكل بايد با كار دائم و كارشناسي ستاد دائمي سفرها و معرفي اقليم ها و فرهنگ هاي چهار سوي كشورمان ساماندهي شود.
مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم تصريح كرد: ستاد دائمي سفرها در كل كشور از جمله منطقه آزاد قشم از دوام و قوام كافي برخودردار نيست و متاسفانه عمده فعاليت اين ستاد ها به ايام نوروز و در حد و اندازه هاي ستاد بحران خلاصه مي شود.
به گفته وي، امروز وقت آن رسيده تا به رسم عادت فرمايشات گهربار پيشوايان خود را نصب العين قرار دهيم و اين سفارش ارشنمند آنان را به خاطر آوريم كه از دست دادن فرصت ها، اندوه ها را به همراه خواهد داشت.
اميني گفت: به بركت ماه مبارك رمضان فرصتي دست داد تا با آسيب شناسي فعاليت ستاد تسهيلات سفرهاي قشم در سال هاي پيش، از رويداد بزرگ و ارزشمندي همچون نمايشگاه بزرگ قرآن كريم در اين منطقه بهره جسته و خط و مشي گردشگري در بزرگترين جزيره خليج فارس را تبيين نماييم.
وي، از فرهنگ و طبيعت بعنوان دو انگاره مهمي نام برد كه همه بضاعت و سرمايه هاي گردشگري قشم را در خود جاي داده و اظهار اميدواري كرد كه ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي قشم با رويكردي تازه به فرهنگ و رويدادهاي مرتبط با آن و بهره جويي از فرصت هاي ارزشمند فرهنگي مكاني و زماني اين جزيره، پرتوان تر از گذشته فعاليت هاي خود را از سر گيرد.
مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم، دائمي بودن ستاد تسهيلات سفرها در اين جزيره را نيازمند همدلي و همكاري همه كميته هاي اين ستاد برشمرد و اختصاص وقت كافي جهت پيگيري و اجراي مصوبات نشست هاي آن را نيز بسيار مهم ارزيابي كرد.
وي در پايان از اعتقاد و اراده ي مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان سكاندار ستاد دائمي سفرها و همه اعضاي اين ستاد به عنوان يك موفقيت براي اهداف تعيين شده نام برد.
جزيره قشم در جنوب ايران با داشتن سايت هاي منحصر بفرد گردشگري، سواحل زيبا و همچنين بازار مناسب خريد از شرايط ويژه اي در زمينه طبيعت گردي و گردشگري برخوردار است.

شناسه خبری: 24736

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو