ظرفیت های حمل و نقل کالا عامل جذب سرمایه در منطقه ویژه پارس است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24650
ساعت 13:24 جمعه 30 تير 1391
مدیرعامل منطقه آزاد قشم در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: منطقه ویژه پارس ظرفیت ها و مزیت های چشمگیری در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه حمل و نقل داخلی و خارجی دارد و این عامل مهمی برای جذب سرمایه به این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسفندیار حیدری پور مدیرعامل منطقه آزاد قشم با هدف آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های حمل و نقل موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه بازدید کرد.
مدیر جذب سرمایه و توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جریان این بازدید، مجتمع بندری پارس و فرودگاه بین المللی خلیج فارس را از جمله مزیت های مثبت سرمایه گذاری در پارس جنوبی برشمرد.
حجت الله فریدونی با اشاره به پروژه ها و اقدامات انجام شده در منطقه و فرودگاه بین المللی خلیج فارس تصریح کرد: با اجرا و توسعه پروژه های در حال انجام، ظرفیت های حمل و نقل بار و مسافر و همچنین جابجایی کالا و تجهیزات صنعتی در این منطقه متحول می شود.
مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه نیز در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات و پروژه های در حال انجام در این فرودگاه، گفت: ساخت ترمینال دوم، ساخت باند دوم، احداث و توسعه هلی پد و ساخت اپرون کارگو از جمله پروژه های در دست اجرای این فرودگاه است.
فرشید کلاه کج با بیان اینکه فرودگاه بین المللی خلیج فارس پس از فرودگاه بین المللی امام (ره) دومین فرودگاه کشور به لحاظ تجهیزات ناوبری است، ادامه داد: با اجرای این پروژه های مهم، ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه بین المللی خلیج فارس از سالانه یک میلیون نفر به پنج میلیون نفر در سال افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در بازدید از پروژه های در دست اجرای فرودگاه بین المللی خلیج فارس تصریح کرد: فعالیت هایی که در منطقه ویژه پارس در حال انجام است خیره کننده است؛ این منطقه ظرفیت های و مزیت های چشمگیری در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه حمل و نقل داخلی و خارجی دارد.
اسفندیار حیدری پور همچنین به ظرفیت های مشابه و توسعه منطقه آزاد قشم و منطقه ویژه پارس در زمینه حمل و نقل اشاره کرد و یادآور شد: پروژه احداث پل خلیج فارس به عنوان یک نماد مهم ملی در جنوب ایران برای اتصال بزرگترین جزیره خلیج فارس به سرزمین اصلی در حال انجام است.
وی افزود: طرح جامع شبکه ارتباطی پل خلیج فارس با محوریت پل با دو باند رفت و برگشت خودرو، یک خط ریلی جهت تردد قطارهای مسافری و حمل و نقل کالا با 40 مترعرض و حدود 2 و نیم کیلومتر طول، جزیره قشم در جنوب کشور را به بندرعباس و کشورهای CIS متصل می کند.

شناسه خبری: 24650

آخرین اخبار

اعضای هیئت مدیره سازمان‌های مناطق آزاد چابهار و دوغارون انتخاب شدند
نسل‌های 7گانه مناطق آزاد در جهان نسل اول: توسعه‌ كسب و كار با محور تجارت (بخش اول)
تقدیر مسرور از تشکیل کارگروه رفع موانع در کیش
مناطق آزاد پایلوت اجرای طرح‌های تولیدی و صادراتی گیاهان دارویی
موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مناطق آزاد پایلوت اجرای طرح‌های تولیدی و صادراتی گیاهان دارویی
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران