چابهار رکورددار مناطق آزاد در جذب گردشگران نورورزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24229
ساعت 10:40 يکشنبه 3 ارديبهشت 1391
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، این منطقه در نوروز امسال بیشترین آمار حضور گردشگران نوروزی را در بین مناطق آزاد کشور داشته است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شهباز یزدانی با اعلام این خبر گفت:
رویکرد فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد چابهار در نوروز امسال موجب شد تا حضور گسترده مسافران نوروزی در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان موجب بالا رفتن ظرفیت های گردشگری در این استان شود.
وی افزود: بر اساس نظرات صاحب نظران، منطقه آزاد چابهار نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری استان به عهده دارد و امیدواریم با برنامه ها و اقداماتی که در طول ایام نوروز امسال به اجرا در آمد روند رشد و تعالی این منطقه شتاب بیشتری به خود بگیرد.
یزدانی به آمار گردشگران چابهار اشاره کرد و افزود: آمار گردشگران چابهار در نوروز امسال به یک میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته که حدود 250 هزار نفر از این منطقه بازدید کرده بودند که نسبت به سال گذشته میزان گردشگران چهار برابر شده است و برخلاف سالهای گذشته که عمده گردشگران نوروزی از شهرهای دیگر استان بودند امسال بیشتر مسافران از اقصی نقاط کشور به چابهار آمده بودند که همین موضوع باعث شده روند گردشگری در این منطقه رشد قابل توجهی را نشان دهد و این آمار در سال های آتی بسیار بالاتر خواهد رفت.
به گفته یزدانی در اخبار رسانه ها که توسط معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت رسمی بارها اعلام شد امسال چابهار در بین مناطق آزاد رکورددار جذب گردشگر و دارای بیشترین مسافر بود و از لحاظ درصد جذب رشد گردشگر نیز بیشترین درصد رشد را در کل کشور داشته است که همه این اتفاقات نتیجه برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان بوده است.
وی به تشریح اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار در نوروز امسال پرداخت و افزود: با توجه به دسترسی گردشگران از طریق راه های زمینی و هوایی به چابهار، امسال گردشگران با حدود 200 هزار خودرو وارد منطقه شده و در 20 پارکینگ که 14 پارکینگ آن جدیدا پیش بینی شده بود استقرار یافتند. همچنین علاوه بر پروازهای روزانه به چابهار شرکت های هواپیمایی ساها و ایران ایر هر کدام 3 پرواز فوق العاده به چابهار اختصاص دادند.
این مقام مسئول ادامه داد: در بخش تجهیز مراکز اقامتی، 2 کمپ اقامتی ثابت و 14 کمپ موقت با ظرفیت 3 هزار چادر در نظر گرفته شد که علاوه بر بهسازی تجهیزات و امکانات در هتل ها و مراکز اقامتی، توزیع آب آشامیدنی در کمپ های اقامتی و بهسازی سرویس های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین به فعالیت های اطلاع رسانی و فرهنگی در سطح منطقه در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه پیشنهادات و انتقادات، سیستم ارسال و دریافت پیامک با دریافت 100هزار پیامک در طول ایام نوروز، ارسال اخبار و انعکاس آن در رسانه های محلی و سراسری، برپایی 10 پایگاه اطلاع رسانی، راه اندازی تورهای یک روزه چابهار گردی، توزیع 50 هزار بروشور و نقشه گردشگری منطقه آزاد چابهار، ارائه فرم نظرسنجی به گردشگران با اعلام رضایت مندی 89 درصدی، ارائه اطلاعات و معرفی چابهار در کتاب راهنمای گردشگری در 5 هزار جلد با همکاری سازمان میراث فرهنگی، برگزاری موزه و نمایشگاه سکه های تاریخی و نیز نمایشگاه های صنایع دستی و اکو توریسم، کتاب و اقوام آداب و سنن نوروزی با رویکرد بومی و محلی، جنگ های شبانه و پخش آن از شبکه دو سیما و اولین سفره هفت سین دریایی در آبهای آزاد بین المللی از جمله این فعالیت ها است.
یزدانی افزود: از آغاز نوروز امسال هر شب جنگ نوروزی با حضور هنرمندان مطرح کشور در منطقه آزاد چابهار برپا شد که هر شب حدود 12 هزار نفر از مردم بومی و گردشگران در این جنگ حضور داشتند که با احتساب 10 شب و هر شب 3 ساعت، برگزاری این جنگ حدود 360 هزار نفر ساعت از جنگ شبانه چابهار استفاده کرده اند که در طول این مدت برگزیده این جنگ ها به صورت یک برنامه ویژه با نام "جنگ نوروز اقیانوس"هر شب از شبکه دو سیما پخش شد.

شناسه خبری: 24229

آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو