نوروز امسال، سرآغاز تحول در نگرش گردشگران به قشم بود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24186
ساعت 09:39 يکشنبه 20 فروردين 1391
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: علائق و رفتارهای گردشگران نوروز امسال قشم نشانگر سرآغاز تغییر و تحولی چشمگیر و مثبت در نگرش و دیدگاه آنها نسبت به این مقصد گردشگری است چرا که تغییر در بافت و ترکیب مسافرانی که در تعطیلات نوروز امسال از جزیره قشم بازدید کردند، نشان می دهد که این تحول از منظر توسعه و دیدی بازتر و جامع تر، ثمره یک سری از اعمال هوشمندانه و اقدامات برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد قابل توجه گردشگران ورودی به این جزیره بودیم و این موضوع به خاطر کنترل دقیق تمامی مبادی ورودی جزیره و ثبت دقیق ترین آمار در زمینه گردشگران در ایام نوروز در قشم به اثبات رسیده است.
وی تصریح کرد: عوامل کششی و گیرایی جزیره قشم برای سالهای متمادی، بازارهای مملو از کالا و اجناس ارزان قیمت جزیره بوده و جذابیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این جزیره در رده های بعدی قرار می گرفتند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در حال حاضر با کوشش فراوان در جهت توزیع مکانی سفرها، تغییر رویکرد از حفاظت صرف به حفاظت و بهره برداری همزمان براساس مبانی اکو توریسم پایدار با مشارکت جامعه محلی، معرفی و شناساندن توانمندی های کم نظیر جزیره در حوزه طبیعت، فرهنگ و تاریخ و نیز حفظ، مرمت و احیای آثار تاریخی و ساماندهی و به بهره برداری رساندن بسیاری از سایت های دیدنی از جمله تنگه چاهکوه، جزایر ناز، دره ستاره ها، غار تاریخی خوربس، بندر تاریخی لافت و دهها جاذبه گردشگری و تاریخی دیگر، باعث شده بسیاری از گردشگران ایام عید، بیشتر وقت خود را در این اماکن سپری کرده و از دیدن زیبایی ها و شگفتی های این خطه لذت ببرند.
وی این تغییر نگرش و رفتار را نتيجه دیدگاه همه سو نگر و توسعه محور رئیس جمهور نسبت به مناطق آزاد مبنی بر اختصاص مزایای مناطق آزاد، به مردم آن منطقه ارزیابی کرد.
امینی خاطرنشان کرد: در سایه توزیع مکانی سفرها، نه تنها جامعه محلی مناطق آزاد از مزایای درآمدزايي گردشگري منتفع می شوند، بلکه این موضوع سبب ساز افزایش ماندگاری و اقامت گردشگران در جزیره می شود.

شناسه خبری: 24186

آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو