افزایش 24 درصدی درآمد منطقه آزاد ارس از محل جذب گردشگران نوروزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24172
ساعت 13:30 سه شنبه 15 فروردين 1391
دبیر ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس گفت: 82 درصد از میهمانان منطقه آزاد ارس از خدمات ارائه شده ابراز رضایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عادل نجف زاده از افزایش 24 درصدی درآمد منطقه از محل جذب گردشگران نوروزی در نوروز 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی گفت: درآمد ایجاد شده از محل جذب گردشگر در ایام نوروز 91 در منطقه آزاد ارس 118 میلیارد ریال برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد رشد نشان می دهد.
وی افزود: افزایش آمار مسافرین ورودی به منطقه به همراه اتخاذ رویکرد توسعه خدمات تفریحی – فرهنگی و ورزشی در نوروز امسال از جمله دلایل مهمی است که موجبات ارتقای کیفی سفرهای نوروزی و در نتیجه ارزش افزوده بیشتر را فراهم آورده است.
وی افزود: برنامه های ورزشی متنوع برای سنین مختلف از جمله پرواز با هواپیماهای سبک، مسابقات ماشین سواری کارتینگ، مسابقات موتورسواری، اسکیت، مسابقات تیر و کمان ، پینت بال و ماهیگیری کودکان از جمله برنامه های طراحی شده برای این ایام بود.
نجف زاده همچنین از رضایتمندی 82 درصدی مسافرین نوروزی منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: تحلیل مصاحبه های انجام یافته توسط کمیته آمار ستاد از 7هزار و 623 نفر در قالب یک هزار و 753 گروه مختلف كه بصورت تصادفينیز انتخاب شده بودند نشان می دهد 14درصد از مسافرین نوروزی این منطقه از خدمات ارائه شده نسبتا راضی و فقط 4درصد ناراضی بوده اند.
نجف زاده اضافه کرد: ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس با 15 کمیته متشکل از کمیته های برنامه ریزی،نظارت،اسکان ، تبلیغات و روابط عمومی، بهداشت و درمان ،امور اجتماعی ،جشنواره ها،آمار ،خدمات شهری،پشتیبانی،امداد ونجات،بازرگانی،حراست،تشریفات و مرکز خداآفرین از 25 اسفند 90 بصورت شبانه روزی خدمات مورد نیاز میهمانان این منطقه را ارائه نمود.
دبیرستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس تصریح کرد: 62 نیروی آماری و اطلاع رسانی با نظارت کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر در 4 ورودی اصلی به منطقه آزاد ارس واقع در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا و 4 ورودی دیگر واقع در محدوده خداآفرین منطقه مستقر شده و وظیفه ثبت آمار مسافرین ورودی را برعهده داشتند.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است. محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخشهایی از دو شهرستان جلفا و کلیبر را شامل می شود.

شناسه خبری: 24172

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو