منطقه آزاد ارس به یکی از قطب های بزرگ گردشگری کشور تبدیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24150
ساعت 09:31 سه شنبه 8 فروردين 1391
تغییرات مشهود و قابل لمس زیادی در پیکره این منطقه زیبا اتفاق افتاده است و امروز می توان گفت قطعا منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس ناظر عالی ستاد تسهیلات کشور صبح دیروز در بازدید از فعالیت های تسهیلات سفرهای نوروزی در منطقه آزاد ارس در ایام نوروز 91 به پویایی و تغییرات اساسی برای رفاه حال گردشگران اذعان کرد.
حسن قدمگاهی بعد از بازدید از طرح ها و برنامه های ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگاران هم مرز بودن منطقه آزاد ارس با 3 کشور را یکی از مزیت های بزرگ برای این منطقه دانست و گفت: منطقه آزاد ارس هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ گردشگری رشد صعودی خوبی دارد و بهره مندی از مزیت های منطقه ای و زیرساختی آن این منطقه را بزودی به یک مقصد جدید اقتصادی و گردشگری تبدیل خواهد کرد.
وی افزود: هم مرز بودن با کشور های ارمنستان و آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان این منطقه را به مرکزی برای تبادل فرهنگ ها تبدیل کرده است.
قدمگاهی با تاکید بر اینکه امکانات فراهم شده در منطقه آزاد ارس در مقایسه با سال های قبل رشد خوبی داشته است اظهار داشت: گردشگران با شیب تندی به سمت این منطقه زیبا مراجعه دارند و آینده ی خوبی پیش روی صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه آزاد ارس قرار دارد.
وی هماهنگی و جدیت عوامل منطقه آزاد ارس و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مسولان استان آذربایجان شرقی را لازمه کنترل و بهره برداری صحیح از صنعت گردشگری منطقه آزاد ارس دانست.
ناظر عالی ستاد تسهیلات سفر ضمن بازدید از جشنواره عشایری و جاذبه های گردشگری و اقامتگاه های دائمی و موقت ،اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و بخصوص قشر جوان و نوجوان را از بهترین برنامه های فرهنگی منطقه آزاد ارس دانست.
وی فعالیت های فرهنگی وگردشگری و اقتصادی انجام شده در منطقه آزاد ارس را خوب ارزیابی کرد و افزود: منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و مزیت های مختلف فرهنگی و گردشگری و اقتصادی این منطقه را بزودی به قطب جدید اقتصاد و توریسم تبدیل خواهد کرد. 

شناسه خبری: 24150

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو