ارايه خدمات شبانه روزى در مراکز درمانى منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24145
ساعت 10:38 يکشنبه 6 فروردين 1391
رييس شبکه بهداشت قشم از فعاليت شبانه روزى مراکز خدمات درمانى براى مسافران نوروزى در اين جزيره خبر داد .

 براساس اين گزارش ، دکتر محمد رضا دولت آبادى با اعلام اين مطلب بيان داشت : تمامى مراکز درمانى اين شهرستان تا پايان تعطيلات نوروز 91 بصورت شبانه روز فعال هستند. و بيمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) در شهر قشم، مرکز اورژانس اين بيمارستان، 5 پايگاه فوريت هاى بيمارستانى 115 و 7 مرکز بهداشتى و درمانى شهرى و روستايى در سطح جزيره قشم با حضور پزشکان متخصص، عمومى، و کادر پرستاران و بهياران بصورت شبانه روز خدمات لازم را ارايه مى کنند.
وى ادامه داد: واحد بهداشت و سلامت محيط شبکه بهداشت و درمان نيز تا پايان تعطيلات نوروز 91 جهت تامين سلامت محيط و امنيت غذايى با اجراى طرح بسيج سلامت نوروزى در حال خدمت رسانى به مسافران است .
دولت آبادى بيان داشت: تيم ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نيز در طول ايام تعطيلات نوروزى بصورت فعال در محل شبکه بهداشت و با حضور مسوولان واحدهاى بهداشت محيط، سلامت خانواده، مبارزه با بيمارى ها، آموزش سلامت، حراست، خدمات و پشتيبانى و حوزه مديريت ارايه خدمات مى کنند.
وى در پايان گفت: خوشبختانه از ابتداى تعطيلات نوروزى تاکنون عليرغم ورود جمع کثيرى از ميهمانان نوروزى که از اقصى نقاط ميهن اسلامى به اين منطقه سفر کرده اند هيچ مشکل درمانى و بيمارى واگير دار نداشته ايم.
دولت آبادى يادآور شد : از روز 25 اسفند ماه 90 تاروز گذشته ، بيش از 4 هزار و 100 نفر به بيمارستان مراجعه کردند که از اين تعداد 180 نفر بسترى شده و 3 هزار و 943 نفر نيز به صورت سرپايى تحت درمان قرار گرفته اند.
رييس کميته بهداشت و درمان ادامه داد : در حال حاضر بيمارستان با 12 پزشک متخصص در بخشهاى داخلى ،جراحى ، زنان و زايمان ، بيهوشى ، اطفال ، داخلى ، ارتوپد ، چشم پزشکى ، اورولوژى ، پاتولوژى و قلب و عروق در مراکز درمانى جزيره فعال است و 6 پزشک ماما ، 10پزشک عمومى بصورت شبانه روزى و مجموعا 37 پرستار و بهيار در هر روز خدمات درمانى را به مسافران ارايه مى کنند .
وى تعداد پزشکان عمومى و ماما و همچنين پرستار و بهيار را در مراکز درمانى روستايى 17 نفر اعلام کرد.
دولت آبادى تصريح کرد : در مدت زمان ياد شده ، 452 مورد تماس با اورژانس 115 گرفته شده که اغلب نيازمند اقدامات اوليه در محل بوده اند و صرفا 40 نفر به بيمارستان اعزام شدند .
به گفته رييس کميته بهداشت و درمان ستاد سفرهاى نوروزى تعداد حوادث ترافيکى کاهش چشمگيرى داشته و تاکنون حادثه منجر به فوت يا مصدوميت شديد در سطح جزيره گزارش نشده است .
مردم خونگرم جزيره قشم در جنوب ايران اين روزها ميزبان مهمانان و مسافرانى هستند که از اقصى نقاط ميهن اسلامى براى گذراندن تعطيلات پايان سال راهى اين منطقه شده اند.

شناسه خبری: 24145

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو