مسافر به جزیره كيش 15 درصد افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24135
ساعت 08:39 پنج‌شنبه 3 فروردين 1391
رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش خبر از افزایش 15 درصدی ورود مسافر به کیش داد و گفت: این میزان رشد مربوط به ورود مسافر از روز 25 اسفند ماه سال 90 تا پایان اولین روز فروردین 91 می باشد و در مقایسه با مدت مشابه قبل اعلام شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "علیرضا عامری" رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش روز چهارشنبه در پایان بازرسي هاي توروزي كيش در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: از ابتدای روز 25 اسفندماه 90 تا پایان نخستین روز فرودين ماه امسال، 57 هزار و 788 نفر وارد كيش شدند كه اين رقم در مقایسه با مدت مشابه قبل که 50 هزار و 291 نفر مسافر بوده است، نشان از رشد 15 درصدى ورود مسافر را می دهد.


وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی یاد شده در سال 89-90، ورود مسافران با هواپيما 31 هزار و 339 نفر و مسافران دريايى 18 هزار و 952 نفر بوده است، ادامه داد: همچنین تعداد ورود مسافران هوايى در هفته اول تعطیلات نوروزی امسال 38 هزار و 822 نفر و مسافران دريايى 18 هزار و 966 نفر بوده است.


عامری با اشاره به آمار خروج مسافران نوروزی در ایام فوق الذکر، تصریح کرد: 34 هزارو 858 نفر مسافر در سال 90-91 جزیره کیش را ترک کردند که این میزان نیز در مقایسه با تعداد مسافران خروجی سال گذشته 89-90 که 31 هزار و 21 نفر بوده است نیز رشد 12 درصدی را نشان می دهد.


رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به تعداد خودروهای شخصی که وارد کیش شده اند، تصریح کرد: سه هزار و 214 خودرو در این توسط شناورهای لندینگ کرافت وارد جزیره شدند که این تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه قبل که سه هزار و 56 خودرو بوده است، نشان از رشد 5.2 درصدی را دارد.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به ضریب اشغال تخت های مراکز اقامتی نیز اشاره کرد و گفت: 93 درصد تخت های مراکز اقامتی جزیره کیش در این ایام اشغال شده است.


وی به تعداد چادرهای موجود در کمپینگ های پنج گانه هم اشاره کرد و اظهار داشت: کمپینگ شماره یک با 560 چادر، کمپینگ شماره دو با 246 چادر، کمپینگ شماره سه با 176 چادر، کمپینگ شماره چهار مخصوص چادرهای مجردی با 149 چادر و کمپینگ شماره پنج مخصوص چادرهای شخصی نیز با ظرفیت نصب 620 چادر آماده ارائه خدمت به میهمانان نوروزی می باشند.


عامری با بیان اینکه هر چادر مختص چهار نفر که مجهز به یک تخته زیر انداز و برای هر نفر یک بالش و دو پتو در نظر گرفته شده است، تبیین کرد: ارائه سرویس رایگان حمل و نقل به نقاط مختلف جزیره، تحویل غذای گرم با قیمت مناسب، سرویس های بهداشتی و ... برخی از خدماتی است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در راستای تکریم میهمانان نوروزی ارائه می دهد.


رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش در ادامه به اماکن ورزشی فعال و مجتمع تفریحات و ورزش های دریایی نیز اشاره کرد و افزود: روزانه حدود 300 نفر مسافر و گردشگر از پلاژ آقایان و حدود 350 نفر نیز از پلاژ بانوان استفاده می نمایند ضمن اینکه میهمانان نوروزی استقبال بسیار خوبی از ورزش ها و بازی های دریایی کیش شامل جت اسکی، پاراسل و ... بعمل آورده اند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میهمانان نوروزی کیش در این ایام بیشترین بازدید را از مراکز گردشگری حریره، کاریز و پارک دلفین ها داشته اند، یادآور شد: این عزیزان همچنین از اجرای برنامه های جنگ شبانه و برنامه موسیقی زنده نیز استقبال بسیار خوبی بعمل آورده اند.


عامری با تاکید بر این مطلب که ظرفيت و توانمندى هاى این جزيره بويژه در بخش گردشگرى و تفريحى باعث جذب هر چه بيشتر مسافر مى شود، پیش بینی کرد که امسال حدود 200 هزار گردشگر نوروزی از کیش بازدید نمایند.


مقام عالی منطقه آزاد کیش با اشاره به تعداد پست های امدادی کیش نیز اعلام کرد: 34 امدادگر زن و مرد در هشت پایگاه هلال احمر که در نقاط مختلف جزیره مستقر هستند تاکنون به 320 نفر امداد رسانی کرده اند.


عامری همچنین به تشریح فعالیت بازرسان این ستاد پرداخت و تاكید كرد: طرح مبارزه با گرانفروشی دفاع از حق الناس است و این طرح فقط اختصاص به ایام تعطیلات نوروز ندارد و قطعا این مهم با جدیت و مستمر ادامه خواهد داشت.


وی خاطرنشان ساخت: در زمینه بازرسی و نظارت بر کالاها، کیشوندان و میهمانان نوروزی می‌توانند با ارائه گزارش به سامانه تلفن 124 موارد مربوط به کم فروشی و یا تخلف قیمتی را گزارش کنند و تاکید می کنم که این گزارش‌ها محدود به مواد غذایی نیست و سایر کالاها و خدمات را نیز در برمی گیرد و مردم مطمئن باشند که خود من شخصا این گزارشات را پیگیری خواهم کرد.


رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پلمپ کردن تعدادي از واحدهاي صنفي متخلف، آنرا قدم مناسبی براي مبارزه با گرانفروشي خواند و گفت: اين حركت فقط اختصاص به كالاهاي اساسي ندارد و بايد به طور مستمر با پايش دائمي قيمت كالا و خدمات در مراكز خريد و فروشگاهها، رضايت حداكثري اهالي و گردشگران را افزايش دهيم.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان ابراز امیدواری نمود که میهمانان نوروزی با خاطره ای خوش این جزیره زیبا را ترک کنند.

لازم به ذكر است ،جزيره زيباي كيش سال گذشته پذيراي 137 هزار گردشگر نوروزي بود و انتظار مي رود امسال با اقدامات سازمان منطقه آزاد كيش و افزايش امكانات و تسهيلات سفر، اين تعداد به بيش از 200 هزار نفر افزايش يابد.

کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است. 

شناسه خبری: 24135

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو