استقبال مسافران نوروزی از موزه ژئوپارک قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24127
ساعت 23:21 دوشنبه 29 اسفند 1390
در آستانه سال جديد و با آغاز تعطيلات نوروزى ، موزه ژئوپارک قشم مورد استقبال بسيارى از علاقمندان قرار گرفته است .

براساس اين گزارش ، مهندس فرزين حقدل قائم مقام ستاد دائمى تسهيلات سفرهاى قشم با اعلام اين خبر گفت : با توجه به استقبال بی نظیر مسافران نوروزی از سایتهای گردشگری در سطح جزیره قشم ، مسافران نوروزی از موزه ژئوپارک در شهر قشم بازدید مى کنند.

وى ادامه داد : این موزه از 25 اسفند ماه جارى تا 15 فروردین 91 از ساعت 9 صبح تا 22 شب پذیرای مسافران است و علاقمندان می توانند ضمن بازدید از گونه های متعدد جانوری و گیاهی جزیره قشم در این موزه با جدیدترین نقشه های ماهواره ای قشم آشنا شده و و همچنین در صورت تمایل از نگاره های حنا که توسط یک بانوی هنرمند جزیره در موزه طراحی می شود بهره مند شوند.

براساس اين گزارش ، ژئوپارک به پارک زمين شناسى و منطقه اى با وسعت کافى اطلاق مى شود که مرزهاى آن بوضوح مشخص شده و چندين پديده بارز زمين شناسى(ميراث زمين شناسى) در محدوده آن قرار گرفته باشد.
گفتنى است ، ژئوپارک جهانى قشم با وسعتى بالغ بر30 هزار هکتار در غرب جزيره به عنوان اولين و تنها ژئوپارک خاور ميانه در سال 2006 به ثبت شبکه جهانى ژئوپارک ها رسيدو ايران نيز به واسطه ژئوپارک قشم يکى ازکشورهايى است که صاحب ژئوپارک هستند. ژئوپارک قشم بواسطه واقع شدن در منطقه استراتژيک خليج فارس از اهميت بالاترى برخوردار است.
این گزارش حاکیست سازمان منطقه آزاد قشم ، موزه جهانى ژئوپارک قشم را که يکى از کاملترين موزه هاى حيات وحش ايران از جهت تنوع زيستى به شمار مى رود و در مساحتى بالغ بر یک هزار متر مربع با بيش از سه هزار نمونه جانورى ایجاد نموده است .
يکى از ويژگى هاى منحصر به فرد موزه ژئوپارک قشم ، وجود کوچکترين و بزرگترين پستاندار جهان بصورت تاکسيدرمى در اين موزه است .

همچنین ، در اين موزه مجموعه کم نظيرى از تصاوير چهره مردم بومى ، شيوه زندگى، صنايع دستى، منظره هاى گوناگون وپديده هاى اعجاب انگيز زمين شناسى قشم تهيه و در معرض ديد گردشگران و بازديد کنندگان قرار گرفته است. در اين موزه گونه هايى شامل پرندگان، خزندگان، پستانداران، ماهى ها حشرات و ... ، سنگواره ها: شامل فسيل هاى مربوط به دو کفه اى ها و مرجان ها و در بخش مردم شناسى نيز بخشهايى شامل صنايع دستى بومى مانند لباس ها، گليم ها، وسايل موسيقى و ... نگهدارى مى شود.

تصاويرى از باغ موزه گياهشناسى :

گالری تصاویر

شناسه خبری: 24127

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو