ظرفیت ورود خودرو در تعطیلات نوروزی از بنادر لنگه، چارک و آفتاب به کیش اعلام شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24115
ساعت 10:28 سه شنبه 23 اسفند 1390
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی 91 کیش اعلام کرد: ظرفیت ورود خودرو در تعطیلات نوروزی از بندر لنگه 360 دستگاه، بندر چارک 1120 دستگاه و بندر آفتاب 360 دستگاه به کیش است .

"ناصر قاسمی نیا" روز یکشنبه در دومین نشست کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش با بیان این مطلب، پیش بینی کرد که بیش از 200 هزار گردشگر در ایام نوروز از طریق مسیرهای هوایی و دریایی وارد این جزیره زیبا شوند.
وی فراهم ساختن مقدمات لازم برای ورود گردشگران نوروزی از بنادر اطراف کیش را دغدغه اصلی این ستاد دانست و ابراز امیدواری کرد: در راستای تکریم مسافران نوروزی با فراهم ساختن امکانات رفاهی مناسب برای استقرار و استراحت آنان، تمهیدات بسیار خوبی برای ورود و خروج " آسان" و "سریع" گردشگران به جزیره کیش درنظر گرفته ایم.
قاسمی نیا با بیان اینکه جذب حداکثری و رضایت خاطر میهمانان نوروزی از سیاست های اصلی سازمان است، تاکید کرد: ارائه خدمات مناسب به مسافران، تقویت و توسعه امکانات رفاهی و همچنین رفع مشکلات و نواقص احتمالی، رضايتمندي گردشگران و مسافران نوروزی جزیره زیبای کیش را به همراه خواهد داشت.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به برخی از برنامه ها و اقدامات کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی اشاره کرد و گفت: ذخیره سازی سوخت به میزان کافی، اضافه شدن یک شیفت کاری به کارمندان و پرسنل ادارات و سازمان های مرتبط با این مهم، افزایش ظرفیت "پذیرش" و "حمل و نقل" خودرو از بنادر اطراف کیش به این جزیره و افزایش پذیرش و جابجایی مسافر از طریق شناورهای مسافری برخی از برنامه ها و فعالیت های این کمیته است.
آماده شدن پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بین المللی کیش، آماده شدن فضای مناسب برای بخش اداری گمرک و همچنین جانمایی مناسب برایX ray های این اداره در فرودگاه بین المللی کیش، پذیرش رایگان خودرو در پارکینگ فرودگاه (تاسقف زمانی 20 دقیقه)، ساماندهی فضای سبز در مبادی ورودی و خروجی مسافران، نصب یک کانتر برای لیست انتظار فروش بلیت، ساماندهی دفاتر هواپیمایی، ساماندهی و ایجاد یک فضای مناسب برای نمایندگان هتل ها و مراکز اقامتی در فرودگاه، زیبا سازی و نورپردازی مناسب و ... برخی دیگر از فعالیت های کمیته حمل و نقل دریایی و هوایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش است که قاسمی نیا به آن اشاره کرد.
وی در پایان به اضافه شدن چهار کانتر بازرسی در مبادی خروجی خودروها از جزیره کیش به بنادر اطراف این جزیره اشاره کرد و افزود: سال گذشته تنها دو کانتر امور رسیدگی به خلافی و خروج خودروهایی که وارد جزیره کیش شده بودند را بررسی می کردند که این تعداد کانتربا توجه به افزایش ورود خودروها باعث ایجاد صف های طولانی و اتلاف وقت گردشگران می شد و خوشبختانه با اضافه شدن این کانترها پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروز امسال این مشکل رفع خواهد شد.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش پیش بینی کرد که امسال در مقایسه با سالهای گذشته گردشگران بیشتری به این جزیره مرجانی سفرخواهند کرد، تصریح کرد: شرايط خاص آب و هوايي این جزیره، سواحل بي نظيرش، وجود شهر و بندر تاريخي حریره بعنوان شناسنامه جزیره زیبای کیش، بافت قديم کیش، کاریز، پارک دلفین ها و ... از جمله عوامل جذب گردشگر در جزیره زیبای کیش است .
قاسمی نیا در پایان ابراز اميدواري كرد: با تلاش شبانه روزي تمام اعضاي ستاد دائمي تسهيلات سفر، مسافران نوروزي و گردشگران کیش بدون هيچ مشکلي و با رضايت خاطر این جزیره را ترک نمایند .
جزیره زیبای کیش با توجه به ویژگی های منحصر به فرد شرایط آب و هوایی و همچنین فراهم بودن زیر ساخت های مناسب گردشگری در این جزیره مرجانی، پیش بینی می شود امسال بیشترین میزان مسافر نوروزی را داشته باشد .
کیش با ٩٢ کیلومتر مربع مساحت در ١٨ کیلومتری سرزمین اصلی در آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است و این جزیره زیبا همواره به عنوان يكي از برترين مقاصد گردشگري كشور محسوب مي شود .

شناسه خبری: 24115

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو