62 آمارگیر و اطلاع رسان آماده استقبال از گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24113
ساعت 10:15 سه شنبه 23 اسفند 1390
نیروهای آمارگیر و اطلاع رسان ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس جهت ثبت دقیق آمار ورود گردشگران و اطلاع رسانی و راهنمایی دقیق اماکن تفریحی و گردشگری آموزش دیدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس صادق نجفی با اشاره به اینکه همه ساله بیش از دو میلیون گردشگر به منطقه آزاد ارس مسافرت می کنند افزود: این نیروها با نظارت کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر در 4 ورودی اصلی به منطقه آزاد ارس واقع در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا و 4 ورودی دیگر واقع در محدوده خداآفرین منطقه مستقر می شوند.

وی افزود: امسال با 54 آمارگیر و 8 اطلاع رسان از 25 اسفند 90 به پیشواز میهمانان نوروزی می رویم.

وی با اشاره به اینکه در نوروز 90 بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر از نقاط مختلف منطقه آزاد ارس بازدید کردند افزود: : آمارگیران و لیدرهای ستاد طی جلسات مختلف توسط کارشناسان سازمان تعلیم دیده و آموزش های لازم را گذرانده اند.

نجفی آمارگیری را امری علمی و موثر در تصمیمات و تامین نیازهای گردشگری منطقه آزاد ارس دانست و تاکید کرد: با توجه به مشخص بودن درب های ورود و خروج منطقه آزاد ارس سعی می کنیم در سال های آتی از سیستم های مکانیزه برای ثبت آمار استفاده کنیم.

نجفی افزود: بروشورها و نقشه های گردشگری و اقلام و هدایای ویژه ای برای گردشگران نوروزی 91 در نظر گرفته شده است که از آن جمله لوح فشرده پانارومای اماکن تفریحی و سیاحتی منطقه آزاد ارس که شخص را بدون حضور فیزیکی با محل های مدنظر آشنا می کند.

 

رییس ستاد تسهیلات منطقه آزاد ارس افزود: طرح و شیوه آمارگیری و نظرسنجی مسافرین نوروزی توسط کمیته آمار ستاد تسهیلات منطقه آزاد ارس در نوروز 89 به عنوان طرح برتر آمارگيري از طرف ستاد تسهيلات کشور انتخاب گشته و به عنوان الگوي برتر در اختيار ساير مناطق و استانهاي کشور قرار گرفته بود.

 

گالری تصاویر

شناسه خبری: 24113

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو