عمران و آباداني کشور با توسعه صنايع پايين دستي پتروشيمي امکان پذير است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2091
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بيست و هشتمين جلسه هم انديشي مسئولين سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي عصر ديروز (سه شنبه 6 بهمن ماه) در سالن کنفرانس تالار آفرينش منطقه ويژه برگزار شد.

به گزارش خبرنگاربنا(bena)، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در اين جلسه به مناسبت فرارسيدن سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ضمن يادآوري خاطرات به ياد ماندني از رشادت ها و جانفشاني هاي مردم ايران در به ثمر رسيدن انقلاب شکوهمند اسلامي گفت:«در طول تاريخ پيدا نمي کنيد نمونه اي را که در آن مردم در يک جريان اين چنين هم جهت و همدل بوده باشند.»

علي يزداني، با اشاره به سفر اخير رياست محترم جمهور به استان خوزستان و ديدار ايشان با مديران ارشد استان خوزستان، چالش هاي مهم صنعت پتروشيمي را مورد بررسي قرار داد و گفت:« پتروشيمي ها در تمام دنيا صنايع سرمايه بر هستند، نه صنعت کار بر، بدين معني که اشتغال مستقيم صنايع پتروشيمي بعنوان يک صنعت سرمايه بر پايين است و تمام دنيا از صنعت پتروشيمي با هدف توسعه صنايع پايين دستي استفاده مي کنند.»

وي افزود:«پتروشيمي زماني مي‌تواند به عمران و آباداني يک منطقه و يک کشور کمک کند که صنايع مياني و پايين دست آن در مجاورت آن توسعه پيدا کنند.»

در ادامه اين جلسه، آيين معارفه سرپرست امور اداري و توديع و معارفه مسئولان واحد خوراک و محصول سازمان منطقه ويژه انجام شد.

سعيد کرد زنگنه در سمت سرپرست امور اداري، جايگزين شکرا... صالحي، رئيس امور اداري و عبدالرضا بااوش دار جايگزين حسين احمدي مسئوليت واحد خوراک و محصول سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي را بر عهده گرفت.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه با تشکر و قدرداني از مسئولان قبلي، يادآور شد:« جوان هايي که به مرور سمت هاي جديد را احراز مي کنند، مي بايست عزت و احترام پيش کسوتان خود را حفظ کنند و از تجربه مفيد و ارزشمند ايشان استفاده کنند.

در ادامه جلسه گزارشي از آخرين فعاليت هاي انجام شده توسط ادارت مختلف سازمان منطقه ويژه مطرح و چالش ها و راهکارها در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. /203

شناسه خبری: 2091

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو