افزايش 100درصدي ارزش کل واردات منطقه ويژه انرژي پارس

به گفته مشاور امور گمرکي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، ميزان صادرات اين منطقه در آبان ماه سال جاري در مقايسه با ماه قبل 7 درصد کاهش داشته است و در مقايسه با ميانگين ماهانه سال قبل با رقم 940 هزار تن به ميزان 8 درصد افزايش را نشان مي دهد.
محمد زوجاجي مشاور امور گمرکي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با بيان اين مطلب در گفتگو با بنا(bena) گفت:« وزن کل واردات منطقه ويژه اقتصادي انرزي پارس در مهر ماه سال جاري بالغ بر 12 هزار و 836 تن بوده است که در مقايسه با رقم شهريور ماه سال جاري 72 درصد کاهش و در مقايسه با ميانگين ماهانه سال گذشته 13 هزار و 631 به ميزان 6 درصد کاهش را نشان مي دهد».

به گفته وي؛ ارزش کل واردات منطقه در مهر ماه سال جاري بالغ بر 240 ميليون و 451 هزار و 132 دلار بوده است که در مقايسه با ماه قبل 63 درصد افزايش را نشان مي دهد.

وي افزود:« همچنين ارزش کل واردات در مهر ماه سال جاري در مقايسه با ميانگين ماهانه سال 87 بالغ بر 120 ميليون و 295 هزار و 636 دلار بوده که 100 درصد افزايش را نشان مي دهد».

مشاور امور گمرکي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس تاکيد کرد:« اين کاهش وزن و افزايش ارزش به دليل اين است که منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در دوران بهره برداري قرار دارد و کالاهاي وارداتي دوران بهره برداري عمدتا اقلام کم وزن و کم حجم ولي در عين حال با قيمت بالا را تشکيل مي دهند»./205


امتیاز به خبر :