شهر صنعتي کاوه منطقه ويژه اقتصادي مي شود

مشاور اجرايي مرکز مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت:« به دنبال پيشنهاد استاندار استان مرکزي و تکميل مدارک مربوطه شهر صنعتي کاوه به منطقه ويژه اقتصادي تبديل مي شود.»
جعفر آهنگران با بيان اين خبر به خبرنگار بنا (bena) افزود :« با توجه به گزارش توجيهي تهيه شده که حاکي از برخوردار بودن اين شهرک از مزاياي لازم بود اين پيشنهاد تاييد شد و در دستور کار شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي قرار گرفت .»


« شهر صنعتي کاوه» با مساحتي بالغ بر 2500 هکتار در فاصله 100 کيلومتري تهران بزرگترين شهر صنعتي ايران است. اين شهر بنا به دلايل گوناگون اعم از از استقرار حدود 500 واحد کارخانه توليدي، سکونت جمعيتي بالغ بر 10000 نفر در مجتمع هاي مسکوني شهر، موقعيت استراتژيک جغرافيائي و نزديکي آن به تهران، دسترسي آسان به ساير نقاط ايران و جاده هاي ترانزيت، برخورداري از تأسيسات زيربنائي ويژه، مجاورت با فرودگاه بين المللي امام خميني، مجاورت با منطقه آزاد سلفچگان، دسترسي به خطوط راه آهن سراسري و مجاورت با اتوبان تهران – ساوه به يک قطب بزرگ صنعتي بين المللي تبديل شده است.

شهر صنعتي کاوه داراي تمامي امکانات و تأسيسات زيربنائي شهري و صنعتي از قبيل تصفيه خانه فاضلاب صنعتي، شبکه آبرساني و فاضلاب، شبکه هاي برق رساني، گاز، پست و مخابرات، هتل 4 ستاره و سفره خانه سنتي، جنگل و درياچه مصنوعي، کمربند سبز، مرکز خدمات ايمني و آتش نشاني، مسجد، مدرسه، دانشگاه، کلينيک و خط آهن اختصاصي مرتبط با شبکه راه آهن سراسري، پاسگاه پليس، جايگاه عرضه فرآورده هاي نفتي، شعبات مختلف بانکها، بانک اطلاع رساني و ... است.

اين در حالي است که فاز 2 شهر صنعتي کاوه با ظرفيتي معادل فلز يک آن، آماده واگذاري و همچنين جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي است.

202
امتیاز به خبر :