جاي خالي بازاريابي و بازار سنجي در مناطق آزاد و ويژه

دبير کار گروه حمايت از صادرات مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از ضعف عملکرد مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي در زمينه بازاريابي و بازار سنجي انتقاد کرد.
رضا مسرور دبير کار گروه حمايت از صادرات مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و مدير صنايع سازمان منطقه آزاد کيش با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena)گفت:« نياز است به منظور توسعه و حمايت از صادرات در مناطق مذبور شرکت هاي مديريت صادراتي تاسيس شود تا اين ضعف از طريق اين شرکت ها رفع شود».

وي افزود:« واحدهاي صنعتي که در مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي فعال هستند در مقوله بازاريابي ضعيف عمل مي کند و نياز است که شرکت هاي مديريت صادرات براي افزايش بهره وري شان راه اندازي شود».

به گفته مدير صنايع سازمان منطقه آزاد کيش ؛به منظور توسعه فعاليت هاي اقتصادي و افزايش صادرات در مناطق ويژه اقتصادي و مناطق آزاد تشکيل شرکت هاي مديريت در زمينه صادرات در مناطق ياد شده ضرورت دارد.

وي افزود:« بحث هاي بازاريابي در مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي دنيا توسط شرکتهاي مديريتي صادراتي انجام مي شود».

مسرور اضافه کرد:« واحدهاي صنعتي که در مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي فعال هستند در مقوله بازاريابي ضعيف عمل مي کند و نياز است که اين شرکت هاي براي افزايش بهره وريشان راه اندازي شود».

وي افزود:« به طور مثال کشوري همچون چين براي توسعه امر صادارت خود از مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي از بازاريابان و کارشناسان مجرب که در شرکت هاي مديريت صادرات فعال هستند بهره مند است که دراين راستا توانسته در مقوله صادرات خوب عمل کند».

دبير کار گروه حمايت از صادر ات مناطق آزاد تصريح کرد:«بر همين اساس کارگروه حمايت از صادرات مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي اخيرا تشکيل شده تا از تجربيات و الگوي هاي پذيرفته شده کشور هاي موفق در اين زمينه استفاده کند وموجب حمايت و توسعه صادرات دراين مناطق شود»./205
امتیاز به خبر :