برند سازي راز موفقيت صادرات در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي

به گفته مشاور اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان، مهمترين فاکتور توسعه صادرات در منطقه آزاد و ويژه اقتصادي برند سازي کالاهاست.
جعفر کريمي با بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در امر صادرات تا حدودي موفق عمل کرده و اين در حالي است که بسياري از مناطق در امر صادرات با مشکلاتي مواجه هستند.»

وي در ادامه افزود:« بايد با افزايش نام هاي معتبر دنيا در مناطق آزاد ، صادرات را توسعه بخشيم.»

مشاور اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در خصوص مسائل و قوانين امور گمرکي خاطرنشان کرد:« بايد قوانين امور گمرکي بازنگري شود تا از اين طريق مشکلات گمرکي مناطق در امر صادرات کاهش پيدا کند.»

وي درادامه يادآور شد:«مشکلات عديده اي که در امر صادرات براي بازرگانان وجود دارد منجر به حالات انفعالي اين افراد در امر توليد و صادرات شده است.»

کريمي در پايان پيشنهاد کرد:« بهتر است بازرگانان و صادرکنندگان با نمايندگان تام الاختيار سازمان هاي گمرک ايران و وزارت بازرگاني در خصوص رفع و کاهش مشکلات صادراتي در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي جلسه اي داشته باشند.»
203
امتیاز به خبر :