برند سازي راز موفقيت صادرات در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1892
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مشاور اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان، مهمترين فاکتور توسعه صادرات در منطقه آزاد و ويژه اقتصادي برند سازي کالاهاست.

جعفر کريمي با بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در امر صادرات تا حدودي موفق عمل کرده و اين در حالي است که بسياري از مناطق در امر صادرات با مشکلاتي مواجه هستند.»

وي در ادامه افزود:« بايد با افزايش نام هاي معتبر دنيا در مناطق آزاد ، صادرات را توسعه بخشيم.»

مشاور اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در خصوص مسائل و قوانين امور گمرکي خاطرنشان کرد:« بايد قوانين امور گمرکي بازنگري شود تا از اين طريق مشکلات گمرکي مناطق در امر صادرات کاهش پيدا کند.»

وي درادامه يادآور شد:«مشکلات عديده اي که در امر صادرات براي بازرگانان وجود دارد منجر به حالات انفعالي اين افراد در امر توليد و صادرات شده است.»

کريمي در پايان پيشنهاد کرد:« بهتر است بازرگانان و صادرکنندگان با نمايندگان تام الاختيار سازمان هاي گمرک ايران و وزارت بازرگاني در خصوص رفع و کاهش مشکلات صادراتي در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي جلسه اي داشته باشند.»
203

شناسه خبری: 1892

آخرین اخبار

همکاری با اکو انتخاب نیست؛ مسیر راهبردی آینده منطقه است
بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از اداره کل گمرک منطقه
ارس تنها منطقه آزاد عضو سازمان جهانی گردشگری است
ارس در فهرست بررسی پایتخت‌های گردشگری جدید قرار می‌گیرد
ارس میزبان سومین مجمع تورگردانان کشورهای عضو اکو در سال 2026

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟
مناطق آزاد پایلوت هم پیوندی اقتصاد ملی و بین‌المللی