انجير معابد چابهار درمعرض ديد گردشگران قرار مي گيرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1700
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس گردشگري چابهار اعلام کرد که درخت انجير معابد چابهار در سال آينده به عنوان يکي از برنامه هاي گردشگري منطقه در معرض ديد گردشگران قرار مي گيرد.

درخت بزرگ انجير معابد چابهار بالاتر از روستاي "رمين" قرار دارد و در ايام تعطيلات بويژه در نوروز ميزبان خانواده هاي بسياري است.

درخت انجير معابد که به زبان محلي به آن "کرگ" گفته مي شود،در امتداد سواحل خليج فارس و درياي عمان به چشم مي خورد،انجير معابد يا "لور لول" از تيره درختان کائوچوئي محسوب مي شود.

در همين حال علي مصطفي زاده رئيس گردشگري چابهار در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« سال آينده براي جذب توريست هاي بيشتر در منطقه آزاد چابهار از درخت انجير معابد بهره گيري مي شود».

به گفته وي؛شاخه هاي اين درخت هنگامي که به زمين مي رسد خود تبديل به درختي ديگر مي شود به طوري که قطرچتر اين درخت به چند ده متر نيز مي رسد .

گفتني است؛ اين درخت ،کهنسال بوده و اکثرا در مجاورت زيارتگاه ها و يا اماکن مشابه (در هندوستان درون معابد) کاشته مي شود.درخت انجير معابد که به "مکرزن" هم ناميده شده ، تاج اين درخت بزرگ و پهـن و از انشـــعابات آن ريشه‌هاي نابجا مي رويد پوست درخت صاف و خاکستري، برگهايش بيضي شــــکل ساده و درشــت است ،داراي ميوه هايي شبيه انجير ولي کوچک تر از آن وبه رنگ قرمز بوده که اهالي ،آن را مصرف مي کنند .

درخت انجير معابد را مي توان در چند نقطه ديگر چابهار از جمله روستاي "تيس" و دهستان "کهير" کنارک و ...مشاهده کرد.رويت اين گياه براي گردشگران بسيار جالب است./205

شناسه خبری: 1700

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو