تلاش مالي براي احيا صنعت گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15686
ساعت 11:01 دوشنبه 17 مرداد 1390

مقامات كشور مالي به منظور احيا صنعت گردشگري اين كشور كه به واسطه تهديدهاي القاعده دچار لطمات فراواني شده است، تمهيدات ويژه مالي و امنيتي را به كار مي‌گيرد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از خبرگزاري فرانسه اين اقدامات كه معافيت مالي بخش‌هاي مرتبط با گردشگري و افزايش مراقبت‌هاي امنيتي در مناطق گردشگري است به دليل آثار منفي حضور نيروهاي القاعده بر گردشگري اين كشور صورت مي‌گيرد.

«محمد المختار»‌ وزير گردشگري مالي گفت : اولين گام مربوط به معافيت مالي هتل‌ها، سازمان‌هاي گردشگري، تور گردانان و بخش‌هاي فرهنگي است.

به گفته او: طرح امنيتي شامل روش‌هاي ارتباطي و استقرار اتومبيل‌ها و افرادي با شكل‌ها و يونيفور‌م‌هاي يكسان در نقاط مختلف گردشگري براي بالا بردن امنيت گردشگران خواهد بود.

به گفته «المختار»‌:‌ اهميت اين طرح به اين معني نيست كه همراه با هر گردشگر يك سرباز باشد بلكه اين اقدام براي بالا بردن احساس امنيت ميان گردشگران است.

كشور مالي در دو سال گذشته به دليل اقدامات تروريستي القاعده در ربودن چند گردشگر خارجي بيش از 76 ميليون يورو ضرر كرده و اميدوار است با به اجرا درآوردن طرح‌هاي مذكور، اين لطمات را به حداقل برساند.

گردشگري همراه با صنعت طلا و كتان ، از منابع مهم اقتصادي مالي محسوب مي‌شود كه به واسطه برخورداري اين كشور از جاذبه‌هاي مهم تاريخي همچون بناهاي اسلامي رونق فراواني دارد.
/109

شناسه خبری: 15686

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو